Ga naar inhoud

HP LaserJet 2055d


jd027

Aanbevolen berichten

 

De link naar de soortgelijke problemen die je geeft, ken ik (de laatste post is van mij).

Ik heb over mijn probleem ook een nieuwe post aangemaakt op dat forum: http://h30434.www3.h...ils/m-p/5545557

Er heeft echter nog niemand gereageerd...

 

 

Dat had ik al begrepen, daarom plaatste ik ook de link.

Als je op meerdere forums tegelijk je probleem gaat plaatsen worden misschien dezelfde tips door elkaar gegeven wat voor dubbel werk zorgt.

Ook kan het zijn dat de tips dan niet tot hun recht komen omdat allerlei bewerkingen door elkaar uitgevoerd worden en hierdoor ook alles zeer onoverzichtelijk wordt.

Zie ook onze forumregels.

 

Voorlopig zijn er nog geen tips geplaatst en kunnen we nog even hier verder, als er daar ook tips verschijnen zal je moeten kiezen waar je verder gaat.

 

Volgens deze link wordt  er vermeld dat er een universele printdriver beschikbaar is, die gaan we installeren.

 

Zorg dat de printer uit staat en verwijder de USB- kabel tussen printer en computer.

 

Verwijder via configuratiescherm-> programma's en onderdelen alle printsoftware van HP.

 

Ga naar configuratiescherm-> apparaten en printers en verwijder daar ook weer alles van HP.

 


 

Voer dan onderstaande uit.

 

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt) 

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op. 

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. 

Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'

Klik vervolgens in de linkse kolom op Register” en klik op ‘Scan naar problemen”

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. 

Kies dan Herstel alle geselecteerde fouten”. 

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. 

Sluit hierna CCleaner terug af. 

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding. 

 


 

Download dan deze driver - je dient er nog enkel het correcte besturingssysteem (en 32 of 64 bits versie) te selecteren - en voer dan de installatie uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Clarkie,

 

Fantastisch: dit is het!

 

Ik heb alle stappen nauwgezet uitgevoerd en nu werkt mijn printer opnieuw!

 

CCleaner moest driemaal doorheen het register om alle fouten te corrigeren.

 

Tijdens het installatieproces van de driver wel enkele eigenaardigheden:

 

1) Helemaal in het begin (bij het verwijderen van de HP-software) was er bij 'Programma's en onderdelen' helemaal niets van HP te vinden. Bij 'Apparaten en printers' kon ik wel de HP-printer verwijderen.

 

2) Toen ik tijdens de installatie een printer moest selecteren, had ik twee keuzes (zie hieronder). Heb gekozen voor de bovenste optie.

post-35984-0-31233000-1458466915_thumb.j

 

3) Één stap verder werd mij gevraagd naar de versie van het stuurprogramma die ik wilde gebruiken. Er werd aangegeven om het 'huidig geïnstalleerd programma' te gebruiken (nochtans had ik alles vooraf gedeïnstalleerd). Omdat het toch de bedoeling leek te zijn om een nieuw (werkend) stuurprogramma te installeren, heb ik gekozen voor 'Huidig stuurprogramma vervangen' (dus de andere optie dan wat op het screenshot hieronder is aangevinkt).

post-35984-0-70806800-1458467178_thumb.j

 

Maar goed: nadien bleek alles toch weer te werken, en dat is het voornaamste.

 

Nog eens heel hartelijk bedankt voor al je moeite - dit is echt een forum om te onthouden!

 

Duimen nu dat alles ook blijft functioneren.

Ik ga alvast de hele procedure in een bestand opnemen, voor het geval ik ze nog eens moet herhalen.

 

Vriendelijke groeten,

 

jd027

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Clarkie,

 

Ja hoor, reeds geprobeerd met printen na een herstart.

En het blijft lukken, ook dubbelzijdig.

 

Ik hou het de volgende dagen nauwlettend in de gaten, maar ik hoop dat de problemen nu definitief van de baan zijn.

 

Nog eens hartelijk dank en beste groeten,

 

jd027

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.