Ga naar inhoud

Script foutmelding + blokkeren IE 11


Aanbevolen berichten

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hello,

Oeps eindelijk gelukt maar ik heb toch enkele problemen gekend die ik wil opsommen.

De eerste maal dat de zoek.exe liep ging alles goed tot na "Del by CLSID 21:04:30,56". Daar kreeg ik een scriptfoutmelding: Regel 1 teken 9 Fout ID. Deze foutmelding ging automatisch weg, maar na "Create Backups 21:06:02,18" kreeg ik een andere melding dat ik niet terug kon gaan naar PC-helpforum (deze en 2 andere websites waren nog actief) en dit gold ook voor de 2 andere websites. Bovendien stond er bij dat er een blijvend probleem was met deze websites en dat er een fout was bij het herstellen van de websites. Toch ging de zoek.exe verder tot bij "Firefox Extensions 21:09:22,60" daarna gebeurde er niets meer en om 23:26 heb ik alles onderbroken. Hierbij de niet afgelopen zoek.exe van gisteren:

Zoek.exe v5.0.0.1 Updated 31-December-2015

Tool run by hugoke on za 19/03/2016 at 20:50:48,57.

Microsoft Windows 8.1 Pro 6.3.9600 x64

Running in: Normal Mode Internet Access Detected

Launched: C:\Users\hugoke\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\IE\6KS0A5XT\zoek.exe [scan all users] [script inserted] [Checkboxes used]

===== Runcheck 20:52:34,57 =====

--- Create Environment Variables 20:52:35,86

--- Create System Restore Point 20:52:42,01

--- Checking Input 20:52:52,79

--- AU AppData Check 20:53:15,57

--- Remove From Windows Installer 20:53:18,81

--- Empty Folders Check 20:55:02,66

--- Registry HKLM Software Check 20:55:02,68

--- Quick Launch Shortcut Check 20:55:22,45

--- IE Startpage Check 20:55:31,01

--- Program Files DB Check 20:56:05,57

--- C:\Users\Default\AppData\Roaming DB Check 20:56:46,44

--- C:\Users\Default User\AppData\Roaming DB Check 20:56:46,44

--- C:\Users\hugoke\AppData\Roaming DB Check 20:56:46,44

--- C:\Users\UpdatusUser\AppData\Roaming DB Check 20:56:46,44

--- C:\WINDOWS\SysNative\config\systemprofile\AppData\Roaming DB Check 20:56:46,44

--- C:\WINDOWS\sysWoW64\config\systemprofile\AppData\Roaming DB Check 20:56:46,44

--- C:\WINDOWS\serviceprofiles\networkservice\AppData\Roaming DB Check 20:56:46,44

--- C:\WINDOWS\serviceprofiles\Localservice\AppData\Roaming DB Check 20:56:46,44

--- C:\Users\hugoke DB Check 20:59:09,43

--- C:\PROGRA~3 DB Check 20:59:26,14

--- C:\Users\Default\AppData\Local DB Check 20:59:37,98

--- C:\Users\Default User\AppData\Local DB Check 20:59:37,98

--- C:\Users\hugoke\AppData\Local DB Check 20:59:37,98

--- C:\Users\UpdatusUser\AppData\Local DB Check 20:59:37,98

--- C:\WINDOWS\SysNative\config\systemprofile\AppData\Local DB Check 20:59:37,98

--- C:\WINDOWS\sysWoW64\config\systemprofile\AppData\Local DB Check 20:59:37,98

--- C:\WINDOWS\serviceprofiles\networkservice\AppData\Local DB Check 20:59:37,98

--- C:\WINDOWS\serviceprofiles\Localservice\AppData\Local DB Check 20:59:37,98

--- C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs DB Check 21:01:15,25

--- C:\Users\hugoke\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs DB Check 21:01:24,55

--- Tasks DB Check 21:01:30,41

--- Downloads DB Check 21:01:34,38

--- C:\Users\hugoke\AppData\LocalLow DB Check 21:01:37,95

--- C:\Users\UpdatusUser\AppData\LocalLow DB Check 21:01:37,95

--- C:\WINDOWS\SysNative\config\systemprofile\AppData\LocalLow DB Check 21:01:37,95

--- C:\WINDOWS\sysWoW64\config\systemprofile\AppData\LocalLow DB Check 21:01:37,95

--- C:\WINDOWS\serviceprofiles\Localservice\AppData\LocalLow DB Check 21:01:37,95

--- Tasks2 DB Check 21:02:20,24

--- Documents DB Check 21:02:49,74

--- C:\Users\hugoke\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\gb9x1bj1.default DB Check 21:02:58,40

--- C:\Users\Public\Desktop DB Check 21:03:00,64

--- C:\Users\hugoke\Desktop DB Check 21:03:06,74

--- Services DB Check 21:03:14,68

--- FF prefs.js DB Check 21:03:52,37

--- Del by CLSID 21:04:30,56

--- Installed Programs 21:05:52,44

--- Processes 21:05:57,44

--- Delete Services 21:05:57,72

--- Firefox Fix 21:06:00,14

--- Delete files\folders 21:06:02,18

--- Create Backups 21:06:02,34

--- System Specs 21:06:09,71

--- Recently Created 21:06:15,88

--- StartUp Information 21:09:00,18

--- Firefox Extensions 21:09:22,60

Deze morgen heb ik terug de zoek.exe laten lopen maar heb zelf andere websites afgesloten en dan is alles goed verlopen.

Hieronder het zoek-bestandje.

zoek-results.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Blader naar de map waar je het bestand hebt opgeslagen.
  • Klik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.
  • Eventuele oudere java versies worden aan het einde verwijderd.


 

Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).
 
Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.
De download start automatisch na enkele seconden.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie)of Verwijderen (Nederlandse versie).
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.
Voeg dit logje toe aan je volgend bericht.
Anders is het hier terug te vinden C:\\AdwCleaner\\AdwCleaner[C0].txt.
 
Meer informatie vind je in de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download 51a5ce45263de-delfix.png Delfix by Xplode naar het bureaublad.

 

Indien de link naar Delfix niet werkt, probeer het dan met deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

 

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:

  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.

 

En daarmee is de malware opruiming afgerond.

 

 

Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit uitgevoerd maar ik kreeg nergens "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden" want ik was eventjes vertrokken bij mijn laptop en toen ik terug kwam was er nergens nog iets te bespeuren van het sfc /scannow scherm. Heb ook geen foutmeldingen gezien. Heb ook nog dit willen doen "findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" maar er gebeurde niets.

 

Nog een vraagje. Ik zou graag F-Secure Booster willen kopen. Wat denkt u van dit programma?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens of je het bestandje sfcdetails.txt ziet staan op je bureaublad.

Als het bestandje niet leeg is, voeg het dan toe als bijlage aan een volgend bericht.

Als het bestandje leeg is, kijk dan in de map C:\Windows\Logs\CBS naar het bestand CBS.log

Klik er op met rechts, kies voor kopieren naar ... en dan gecomprimeerde (gezipte) map.

Voeg nu het gezipte bestand als bijlage toe aan een volgend bericht.

 

 

Wat ik denk van F-Secure Booster?

Ik sta altijd wat terughoudend tegenover "booster" programma's of tools.

We zien hier veel gevallen waar de probleme pas begonnen na het gebruik van dergelijke "booster" tools.

 

Ik denk dat er geen enkele reden is om dat programma te kopen.

 

De onderdelen om je systeem te versnellen of bij te werken heb je niet nodig.

Versnellen wordt gedaan door instellingen aan te passen maar je weet niet welke instellingen worden aangepast en als er later problemen komen, kan je lang zoeken naar de oorzaak.

 

Bijwerken is het updaten van drivers e.d. maar als alles goed werkt, hoef je geen drivers bij te werken.

Als het wel nodig is om een driver bij te werken, kijk dan op de site van de pc fabrikant of op de site van de fabrikant van het onderdeel dat een nieuw driver nodig heeft.

 

Het enige nuttig onderdeel van F-Secure Booster is de opschonig en daar is een gratis alternatief voor dat even goed werkt.

Het opschonen van harde schijf kan je ook met CCleaner.

Met CCleaner kan je bovendien ook het register opschonen en dat kan je niet met de F-Secure Booster.

 

Tot zover mijn persoonlijke mening.

Het staat je natuurlijk vrij om een 2de opinie te vragen of om de tool toch te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.