Ga naar inhoud

Windows Verkenner maakt zelf snelkoppelingen aan - OneDrive


SenneM

Aanbevolen berichten

Sinds ik mijn laptop een clean install heb gegeven maakt mijn windows verkenner vanzelf snelkoppelingen aan in verkenner. 

 

Meestal doet hij dat bij "documenten", ik heb deze folder laten redirecten naar een gesynchroniseerde map in onedrive. 

Kan dit de oorzaak zijn? Zo ja, Hoe kan ik dit probleem oplossen?

 

post-36508-0-91079800-1461760901_thumb.p

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Het is echter niet de bedoeling dat OneDrive uitgeschakeld of verwijderd wordt".

 

Dat is precies wat ik ook dacht.

 

Vorige week had ik een soortgelijk probleem: elke 5 minuten werd er in OneDrive een nieuwe map "Mijn documenten" aangemaakt. Ik heb OneDrive toen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Daarna kwam de vervelende map niet meer in OneDrive, maar wel onder mijn gebruikersnaam.

 

Uiteindelijk is het mij na veel geëxperimenteer gelukt om de map ook daar weg te krijgen door de locatie te wijzigen. (Eigenschappen>Locatie). Nadat ik de locatie had gewijzigd naar de map Documenten die ik reeds sinds jaren heb, bleef de vervelende map weg. Ik zit wel nog steeds met een "Onbekende gebruikersaccount" dat ook zichtbaar is bij Eigenschappen>Beveiliging.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, 'Qihu' is niet bedoeld als schrijffout. :) Volgens mij wordt het bedrijf zo genoemd in China, waar het vandaan komt.

 

Het is een volledige (gratis) anti-virus en ik ben er erg tevreden over. Geeft alleen iets teveel valse positieven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.