Ga naar inhoud

Regel toevoegen in rooster


Patijnc

Aanbevolen berichten

In bijgaand rooster moet ik soms op een dag een regel (dus een dag) toevoegen.

Ik heb dit geprobeerd via een macro, maar die houd de regelnummers vast dus werkt niet. 

 

Het is dus niet standaard dat er een regel bij moet maar zo af en toe en nooit bekend op welke regel dit moet.

 

Kan iemand iets verzinnen/bedenken/maken hoe ik op elke willekeurige dag een regel toe kan voegen.

 

Graag hoor ik van de kenners en kunners.

 

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

test-rooster.xls

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken niks van zulke dagen maar ik zie ook wel dat er niks logisch is in de formule.

4 keer is manueel + 1 van de vorige dag.

Waar is in dit geval de logica?

 

Misschien best om een ander pagina waar je verschillende uren per dag kan ingeven en totaal per dag in  de eerste blz zetten?

 

Mogelijk kan je ook reeks (array) denken

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Selecteer een willekeurige cel in de rij waarboven je een rij wil invoegen.

Klik dan op de knop in G2.

Je werkt waarschijnlijk met een oude versie van Excel. Dat is geen probleem, maar zorg dat daarin het uitvoeren van macro's wordt toegestaan.

Dank voor je antwoord. Misschien niet helemaal uit mijn uitleg naar voren gekomen, de ingevoegde rij moet dus dezelfde info (datum enz) van de originele rij bevatten. Knop werkt niet maar is een kwestie van instellen, dus dat komt wel. Macro werkt wel.

Dus na invoeging van een rij moet ik dus twee regels hebben met dezelfde (datum enz) gegevens hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knop werkt niet ...

Dat komt omdat je met een oude versie van Excel werkt.

Klik met de rechtermuisknop op de knop en kies: "Macro toewijzen".

 

Na invoeging van een rij moet ik dus twee regels hebben met dezelfde (datum enz) gegevens hebben.

 

Zie de bijlage.

 

De formule in B5 kun je (voor 2016) vervangen door:

=AFRONDEN.NAAR.BOVEN((A5-42372)/7;0)

Kopieer die formule naar de van toepassing zijnde onderliggende cellen.

PC-Helpforum Patijnc.xls

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt omdat je met een oude versie van Excel werkt.

Klik met de rechtermuisknop op de knop en kies: "Macro toewijzen".

 

 

Zie de bijlage.

 

De formule in B5 kun je (voor 2016) vervangen door:

=AFRONDEN.NAAR.BOVEN((A5-42372)/7;0)

Kopieer die formule naar de van toepassing zijnde onderliggende cellen.

Bijgevoegd het originele bestand wat ik elke maand gebruik om een rooster op te stellen.

Kijk naar juni 2016 wat er gebeurt als ik een rij toevoeg met de macro die nu achter de knop G327 zit.

Ook heb ik nu een latere versie van Excel gebruikt.

Vergeef me de namen die ik heb laten staan.

Test_Surveillances buurtpreventie_2016.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk naar juni 2016 wat er gebeurt als ik een rij toevoeg met de macro die nu achter de knop G327 zit.

Tja, in jouw bereik heb je een aantal cellen samengevoegd, dat kan een macro niet zien uit zichzelf.

Selecteer de kolommen A:F en maak het samenvoegen van cellen ongedaan, dan werkt het allemaal prima.

Mijn verkorte formule kun je nog steeds gebruiken, die behoeft alleen voor de eerste drie dagen van je tabel een kleine aanpassing en die aanpassing kun je zelf wel neem ik kaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de duidelijkheid hierbij jouw bestand retour waarin het samenvoegen van cellen ongedaan is gemaakt.

Selecteer een willekeurige cel in de rij die je wil kopiëren en klik op 1 van de knoppen rechts van de tabel. De nieuwe rij wordt dan ingevoegd onder de rij waarin je een cel hebt geselecteerd en heeft ook dezelfde inhoud als de rij waarin je een cel selecteerde.

PC-Helpforum Patijnc.xlsm

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de duidelijkheid hierbij jouw bestand retour waarin het samenvoegen van cellen ongedaan is gemaakt.

Selecteer een willekeurige cel in de rij die je wil kopiëren en klik op 1 van de knoppen rechts van de tabel. De nieuwe rij wordt dan ingevoegd onder de rij waarin je een cel hebt geselecteerd en heeft ook dezelfde inhoud als de rij waarin je een cel selecteerde.

Geweldig, dit is helemaal wat ik bedoelde. Bedankt voor je hulp dit te maken/bedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.