Ga naar inhoud

PC herkent een deel van de ingebouwde kaartlezer niet meer


vonkske

Aanbevolen berichten

  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Maak eerst een herstelpunt alvorens onderstaande te doen.

Op basis van Speccy en Google blijkt je een realtek kaartlezer te hebben.

 

Download vanaf deze pagina en klik bij de eerste global

Herstart daarna de pc en test of het werkt.

 

Als het werkt zal je nog iets moeten doen want ik heb nog iets gezien op speccy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zo deed ik het.

Ik krijg de melding dat het geïnstaleerd is maar het station blijft onzichtbaar bij 'aangesloten apparaten'. Alle US poorten zijn wel zichtbaar alsook de aansluitingen van 2 externe HD's.

 

Zou het kunnen helpen om de pc terug naar de fabrieksinstellingen te zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst naar configuratiescherm / programma en onderdelen.

Zie je daar uw kaartlezer. Als dat zo is dan verwijderen en opnieuw installeren wat he gedownload had.

Anders in apparatenbeheer de kaartlezer met de rechtermuisknop op installatie ongedaan maken en opnieuw installeren.

 

Als dat niet werkt zou ik nog onderstaande proberen maar vreest dat het niks helpt maar je weet nooit.

 

Download icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.


Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen


  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de

. aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou wel toevallig moeten zijn dat kaartlezer stuk is.

Ik denk dat je verkeerd kijk in apparatenbeheer

Klik eens daar op usb en dan Realtek usb 2.0 carreader

Probeer dat eens met de rechtermuisknop op installatie ongedaan maken.

Herstart de pc en Windows zal het waarschijnlijk opnieuw installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.