Ga naar inhoud

PC herkent een deel van de ingebouwde kaartlezer niet meer


vonkske

Aanbevolen berichten

  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Misschien is deze verwijderd tijdens 1 van de vorige stappen en heeft HP dat herkend?

Ik heb enkel SDHC en Compact Flash kaartjes, geen SD kaarten.

In bijlage nu een duidelijker beeld van wat de USB betreft.

 

Zo te zien, is er geen evidente oplossing voor dit probleem. Ik wil jullie tijd niet onnodig verspillen.

Zou de inhoud van de kaartjes gelezen kunnen worden wanneer ik een externe kleine cardreader aanschaf?

post-30222-0-36182700-1464447332.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien de SDHC kaartjes ook niet herkend worden op een andere PC (volgens bericht #26) zou ik voorlopig geen geld uitgeven aan een externe kaartlezer - waarschijnlijk zal die de kaartjes ook niet kunnen lezen - maar eerder de kaartjes verdenken.

Wat je zou kunnen proberen is een kaartje leegmaken (foto's kopiëren naar HD via USB) en dit dan formatteren in je camera. Misschien is er iets misgelopen bij het kopiëren/wissen van foto's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg vreemd inderdaad dat die SDHC kaartjes ook niet herkend worden op de andere pc. Ik las eens dat je een SDHC kaartje niet gewoon uit de pc mag halen maar altijd via hardware < uitwerpen. Daar kan het eens misgelopen zijn.

Het zit in mijn werkmethode om na elke fotoshoot de kaartjes in de camera te formatteren. Altijd.

 

De kaartjes worden wel herkend wanneer ik de camera via USB aan de pc hang. 

Zou dat dan ook niet lukken via een externe kaartlezer die dan toch ook dezelfde USB poort gebruikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

De kaartjes worden wel herkend wanneer ik de camera via USB aan de pc hang. 

Zou dat dan ook niet lukken via een externe kaartlezer die dan toch ook dezelfde USB poort gebruikt?

Je zou het risico kunnen nemen, maar ik zou toch proberen om een externe lezer eerst uit te testen vooraleer aan te kopen.

Kan je nergens een externe lezer lenen om het eerst even uit te proberen?

 

Maar als je dan toch iets extern aan je PC moet hangen, kan je evengoed je camera in je USB pluggen, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer er geen verdere suggesties zijn mag de vraag afgesloten worden.

Camera via USB kabel of een externe cardlezer zal de redding bieden en ik vergeet de ingebouwde cardreader zo snel mogelijk.

 

Stevig bedankt voor de geboden hulp !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.