Ga naar inhoud

Video's doen het niet meer na upgrade


MrDaniel

Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

Ik zit met een brandende vraag.. Onlangs heb ik mijn computer voorzien van een schone installatie en vervolgens geupgrade naar windows 10. Voorheen deed alles het prima maar na de upgrade kan ik geen video's, muziek of YouTube afspelen !

Hij geeft als foutcode aan: 0xc00D36b4   Dit item heeft een bestandsindeling die niet door ons wordt gebruikt.

Wat kan ik hieraan doen ?

 

Ik hoor het graag van jullie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mr Daniel,

welkom op PCH !

Ik vermoed dat het met de koppeling van de extensies te maken heeft.

Probeer daarom: in verkenner rèchts klikken op een bestand en dan kiezen voor: Openen met - dan onderaan: een andere app kiezen

en nu hangt het er vanaf waarmee jij normaal je audio's en video's afspeelt: is het met WMP (windows media player): dan klik je dit aan

TEVENS klik je : "altijd deze app gebruiken voor het openen van ...-bestanden"  en dan pas op OK drukken.

 

ps: als je een andere player gebruikt (vb de gekende, freeware VLC-player) dan kies je diè uit het lijstje uit.

ook nog: heb je de laatste codecs al binnengehaald?  (zo niet, dan kan je ze hier downloaden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Passer zei:

Mr Daniel,

welkom op PCH !

Ik vermoed dat het met de koppeling van de extensies te maken heeft.

Probeer daarom: in verkenner rèchts klikken op een bestand en dan kiezen voor: Openen met - dan onderaan: een andere app kiezen

en nu hangt het er vanaf waarmee jij normaal je audio's en video's afspeelt: is het met WMP (windows media player): dan klik je dit aan

TEVENS klik je : "altijd deze app gebruiken voor het openen van ...-bestanden"  en dan pas op OK drukken.

 

ps: als je een andere player gebruikt (vb de gekende, freeware VLC-player) dan kies je diè uit het lijstje uit.

ook nog: heb je de laatste codecs al binnengehaald?  (zo niet, dan kan je ze hier downloaden)

Helaas heeft dit niet geholpen. ik heb alles geinstaleerd en vervolgens ook openen met ... gebruikt maar helaas zonder resultaat.

 

Als ik mijn cache geheugen en mijn cookies weg gooi dan kan ik welgeteld 1 video kijken en vervolgens krijg ik op YouTube daarna bij een volgende video weer een foutmelding.

Iemand nog ideëen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

Link naar reactie
Delen op andere sites

IE en Edge in windows 10 zijn niet 100% betrouwbaar op gebied van prestaties.
Wat de oorzaak is, weten we nog altijd niet maar we komen dit soort problemen regelmatig tegen en een echte oplossing wordt slechts zelden gevonden.

Je kan beter een andere browser gebruiken (zoals je al ondervonden hebt) en IE en Edge laten voor wat ze zijn.
Kan best zijn dat beide browsers na een windows update wel normaal werken maar dat is afwachten en er is geen enkele garantie.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, MrDaniel zei:

maar dat is toch raar ? op 2 dezelfde computers met de dezelfde besturingssystemen en dan vervolgens dat het bij de 1 wel doet en bij de ander niet ?

Niet noodzakelijk : zelfs twee 'identiek' systemen kunnen soms nog ander reageren omdat uiteindelijk ook de software en instellingen kunnen verschillen.

(al weet ik voor jouw geval ook niet direct een oplossing...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.