Ga naar inhoud

Wifi valt soms uit


 Delen

Aanbevolen berichten


Het wegvallen van de wifi kan meerdere oorzaken hebben en een malware besmetting is er een van.
Dat gaan we dus eerst nakijken.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

 
aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites


Prima.

Geen aanwijzingen dat er malware in het spel is maar ik zie wel dat je 2 anti-virus programma's gebruikt: AVG en McAfee.
Beide virusscanners hebben dan ook nog een firewall.
Ik vermoed dat daat het probleem zit.
Twee virusscanners kunnen elkaar in de weg zitten en je systeem "ontregelen".
Dat geldt nog mee voor firewalls.

Beslis welke virusscanner annex firewall je wil behouden en verwijder de andere.
Laat weten welke je verwijderd hebt en maak dan een nieuw logje met rsit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is toch nog een en ander van McAfee overgebleven en actief.
Dat gaan we nu proberen te verwijderen.

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
McAfee Home Network;s
McAfee Personal Firewall Service;s
McAfee VirusScan Announcer;s
McAfee Platform Services;s
McAfee Proxy Service;s
McAfee Anti-Malware Core;s
McAfee Firewall Core Service;s
McAfee Validation Trust Protection Service,s
McAfee Anti-Spam Service;s
C:\Program Files\Common Files\McAfee;fs
C:\WINDOWS\system32\drivers\mfehidk.sys;f
C:\WINDOWS\system32\drivers\mfewfpk.sys;f
C:\WINDOWS\system32\drivers\mfeavfk.sys;f
C:\WINDOWS\system32\drivers\mfefirek.sys;f
C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\mfencbdc.sys;f
C:\WINDOWS\system32\drivers\mfeelamk.sys;f
C:\WINDOWS\system32\drivers\cfwids.sys;f
C:\WINDOWS\system32\drivers\HipShieldK.sys;f
C:\WINDOWS\system32\drivers\mfeapfk.sys;f
C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\mfencrk.sys;f
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
""=-;r64
emptyclsid;
installeprogs;
standardsearch;
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
C:\WINDOWS\SysNative\tasks\AutoPico Daily Restart;s
HomeNetSvc;s
McMPFSvc;s
McNaiAnn;s
mcpltsvc;s
McProxy;s
mfecore;s
mfefire;s
mfevtp;s
MSK80Service;s
McAfee;z
installedprogs;
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
C:\Program Files (x86)\Common Files\mcafee;fs
C:\ProgramData\McAfee;fs
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\McAfee;fs
C:\Users\All Users\McAfee;fs
C:\Users\All Users\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\McAfee;fs
C:\Users\Siebrand\AppData\Roaming\Macromedia\Flash Player\#SharedObjects\H94G6PKM\home.mcafee.com;fs
C:\Users\Siebrand\AppData\Roaming\Macromedia\Flash Player\#SharedObjects\T7R84U85\home.mcafee.com;fs
C:\Users\Siebrand\AppData\Roaming\Macromedia\Flash Player\macromedia.com\support\flashplayer\sys\#home.mcafee.com;fs
C:\Windows\Log\McAfee64_Win8.log;f
C:\Windows\System32\CatRoot\{F750E6C3-38EE-11D1-85E5-00C04FC295EE}\McAfee HIPS Driver.cat;f
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...