Ga naar inhoud

Problemen met keuzelijst


amenthop1

Aanbevolen berichten

Dag forumleden,

Ik zit met het volgend probleem:

Heb online een excel doc gevonden voor een huishoudboekje.

Nu ik zou graag bij tabblad 1 (overview) een categorie willen bijvoegen.

Bijvoorbeeld onder housing, de categorie garden willen toevoegen.

Dus wat doet ik gewoon formules kopieren van een bestaande categorie (en dan naam wijzigen).

Maar bij tabblad 3 (expense) kan ik deze categorie niet aanvinken in de keuzelijst.

Kan iemand mij helpen aub?

Groetjes

Amenthop

20140727-budget-tracker-nmw.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak in het blad Expenses  kolom H zichtbaar. Dat doe je door de kolommen G en i tezamen te selecteren en dan in het menu te kiezen in de groep "Cellen": Opmaak - Weergeven en Verbergen - Kolommen zichtbaar maken. Dan zie je in kolom H de lijst staan die in kolom B (vanaf B4) als keuzelijst gebruikt wordt. In kolom H voeg je onder 'Renovations' een rij in en je vult in: Garden. Controleer dan in B4  en onderliggende cellen of het bereik van de lijst automatisch is aangepast. Dat doe je door B4 (en onderligende cellen) te selecteren en dan in het menu te klikken op: Gegevens en dan in de groep 'Hulpmiddelen voor gegevens' op: Gegevensvalidatie. Daar moet dan ingesteld staan: "Toestaan": Lijst, en als bron: =$H$4:$H$25 (was eerst $H$4:$H$24).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kopieer onderstaande formule naar B23 in het blad Overview:

=SOMMEN.ALS(Expenses!$D:$D;Expenses!$E:$E;$O$1;Expenses!$F:$F;B3;Expenses!$B:$B;$A$23)

en kopieer die met de vulgreep naar rechts t/m M23.

Kopieer ook in datzelfde blad N22:O22 naar N23:O23.

Lees ook goed de toelichting op dat blad, dan zie je dat je in cel O1 van het blad Overview eerst het juiste jaar moet kiezen.

Maak in het blad Expenses de kolommen E en F zichtbaar, zodat je ziet wat daar staat.

Idem voor de rijen 2 en 3 in het blad Overview.

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.