Ga naar inhoud

MicroSD kaart wordt niet gelezen


Fredman

Aanbevolen berichten

Het is dus een eigen samenstelling en helaas is er geen informatie over die kaartlezer.

De interne kaartlezen is waarschijnlijk verbonden aan het moederbord op een inwendige usb- of sata poort.

Probeer eens of je de kaartlezer kan aansluiten op een andere poort.

 

In het speccy logje is wel te zien dat de temperatuur van de processor oploopt tot 71°.

Dat is niet normaal en zeker niet voor een AMD processor.

Ik zie ook dat de processor draait aan 3.7 GHz terwijl de normale snelheid slechts 3.4 GHz is.

Dat betekent dat de processor overclockt is en dat kan de reden zijn dat hij zo warm wordt.

Weet jij meer van deze overclock?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nee die staat op disable.

 

Ik heb de pc niet zelf gemonteerd. Ondertussen is hij ook al 2 jaar oud.

 

Het insteken op een andere poort van het moederbord zorgt er wel voor dat die de USB-poort kan lezen, maar een micro sd kaart lukt nog altijd niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt weer!

 

Hoe het precies komt weet ik niet. Ik heb vandaag drivers die ik eerder had proberen te installeren voor de card reader eraf gegooid en na het heropstarten van windows las die plots het kaartje dat in de reader zat.

 

Bedankt voor de hulp kweezie wabbit!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Fredman zei:

Ik heb vandaag drivers die ik eerder had proberen te installeren voor de card reader eraf gegooid

Vermoedelijk waren het niet de juiste drivers en blokkeerde daaron de kaartlezer.

Bij de herstart na het verwijderen van de (foute) drivers, werden de standaard windows drivers weer geinstalleerd en daarmee werk de kaartlezer perfect.

 

Als je wil, kunnen we nog even doorgaan op de temperatuur en het overclocken maar als je er geen problemen door ondervind, zal het wel niet zo erg zijn en kan je het ook laten zoals het is.

Anders geef maar een seintje zodat we het onderwerp kunnen afsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja graag wil ik daarmee verder gaan, want het geluid van mijn pc is wel erg onaangenaam bij tijden.

 

Heb zelf eens zitten kijken naar speccy en wanneer ik een videoconverter gebruikte steeg de temperatuur tot 83 graden. Eens de laatste video klaar was, zakte die onmiddellijk naar 50 en was hij ook terug stiller.

Met open kast draaien zorgt ook voor minder geluid en lagere temperatuur van de processor, maar ik vermoed dat zoiets niet wordt aangeraden.

 

Moet ik een nieuw onderwerp beginnen over dit probleem of mag het hier verder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.