Ga naar inhoud

MicroSD kaart wordt niet gelezen


Fredman

Aanbevolen berichten

Je hoeft geen nieuw onderwerp te starten, we gaan hier wel verder.

 

Hoge temperatuur zorgt voor hogere snelheid van de ventilators en dat kan ook meer lawaai geven.

Een open kast is natuurlijk beter voor de luchtstroom en de koeling maar dan zijn je componenten wel niet meer beschermd tegen aanrakingen tijdens de werking.

 

Kan je een nieuw speccy logje maken en de link plaatsen?

 

Heb je toevallig een handleiding van je moederbord?

Misschien op de cd/dvd die bij het moederbord was?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bij deze bestanden zit geen beschrijving van de bios instellingen en dus kunnen we er niet erg veel mee doen.

Wat we nodig hebben is deze handleiding: F2A85-V_PRO.pdf
 

 

Ik heb nog eens nagedacht over die temperaturen en de overklok.

Blijkbaar wordt de kloksnelheid van de processor door windows bepaald want in het nieuwe speccy logje draait de processor slechts aan 1.4 GHz i.p.v. aan 3.4 GHz. Daardoor wordt de processor ook minder warm.

Zelfs een overklokte processor wordt niet warm als er weinig of geen processen draaien.

Daarom zou ik willen kijken welke processen actief zijn en hoeveel ze de processor belasten.

 

Druk gelijktijdig de toetsen Ctrl-Alt en Delete in en kies nu "Taakbeheer starten".

Selecteer de Tab Processen en klik vervolgens onderaan op "Processen van alle gebruikers weergeven".

Klik nu op de hoofding van de kolom "processor" tot de processen die cpu verbruiken bovenaan staan.

Zo zie je welk proces het meeste van je cpu kracht vraagt.

Maak nu van je Taakbeheer een afbeelding en voeg dit toe als bijlage in je volgende bericht zodat wij kunnen zien welk Proces/Processen zorgt voor de hoge CPU belasting.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.
 

 

 

Een andere mogelijkheid is dat de koeling slecht gemonteerd is en dat daardoor de processor onvoldoende gekoeld wordt.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De processor wordt zo goed als niet belast.

Kan je hetzelfde nog eens doen maar dan met speccy opgestart.

Kijk dan naar belasting van de processor (in het taakbeheer) en naar de temperatuur van de processor in speccy.

Als de belasting onder de 5% blijft en de temperatuur gaat boven de 50°, is er waarschijnlijk een probleem met de koeling.

 

Als je het aandurft, kan je proberen om de koeling van de processor te verwijderen, de oude koelpasta verwijderen en de koeling opnieuw monteren met nieuwe koelpasta. Bij mij heeft dit geholpen om de temperatuur 15° te doen dalen. Het is dus zeker een poging waard.

Als je het zelf niet aandurft, kan je dit ook door een technieker in een pc winkel laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met enkel taakbeheer en speccy geopend, blijft mijn belasting tussen 1% en 3% en de temperatuur van de processor blijft stabiel op 53°

 

Ik ga eens overleggen met een collega die in computers gedaan heeft of hij me daarbij kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.