Ga naar inhoud

laptop maakt opeens geen internetverbinding meer


Houdini
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik had met mjn Samsung RF711 (Windows 7,64,bit) vanochtend nog ge-internet, daarna uitgezet.

Een uur later aangezet maar direct al geen verbinding meer kunnen maken met de Experia Box V8.

 

Dit heb ik gedaan:

-mijn mobieltje een laptop echtgenote draaien wel op de Experia, internet is dus aanwezig.

-Experia Box uit-/inschakelt.

-probleem automatisch proberen te laten herstellen, is niet gelukt.

-in netwerk centrum het bestaande draadloze netwerk verwijderd en opnieuw aangemaakt, dit hielp niet.

-systeem herstel uitgevoerd, dat is wel gelukt maar herstelde niét de internetverbinding.

 

Wie snapt wat hier gebeurd is?

Zelf denk ik richting de drivers.

Graag jullie advies, ik kom er niet uit!

aangepast door Houdini
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi, ik had ondertussen de beveiliging van AVG kortstondig uitgeschakeld, dit hielp niets.

Nadat ik AVG weer ingeschakeld had, de laptop in stby modus laten staan.

 

Enkele uren later klapte ik mijn laptop open en zag dat hij internetverbinding had.

Dus hij doet het geheel uit zichzelf weer!

 

Maar jouw opmerking over de antivirus update brengt mij op het volgende:

Sinds enkele maanden gebruik ik (per ongeluk) de van AVG, die proefversie  liep af en ik wilde de gratis versie blijven gebruiken.

Sindsdien blijft hij telkens met een pop-up afdwingen dat ik de betaal versie moet kopen.

Ik heb AVG toen verwijderd en de gratis versie geïnstalleerd.

Helaas blijven die pop-ups komen.

Het is zeker geen toeval dat jij daar nu over begint?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vanmorgen na koude start wilde hij niet het internet op.

Tegelijk zag ik dat het AVG icoontje bewoog, hij was aan het updaten.

Vlak erna gelukkig weer verbinding, waarna ik dit post.

Ik snap niet goed waarom de AVG de internet toegang verhinderd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op. Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows hebt.

 

 

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

 

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

 

Bekijk ook de volgende video:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

AVG kan je niet zomaar verwijderen.

KLik op CTRL + DEL + ALT en bij opstarten AVG uitvinken zodat deze niet wordt opgestart.

Daarna AVG verwijderen in configuratiescherm / programma en onderdelen.

Daarna nog eens met AVG remover doen en herstart de pc.

Nu kan elke virusscanner installeren die je wilt.

 

Nota: het heeft niks te maken met gratis of niet.

Gratis betekend dat minder snel update krijgt.

 

Zelf heb ik van Avira.

Deze virusscanner werkt haast volledig zelfstandig en je krijgt heel zelden berichten als iets mis is en dan vraag hij om het bestand te mogen verwijderen en dan moet je OK klikken.

Moest het om een of ander reden niet goed meer werken dan kan je het eenvoudig verwijderen via programma en onderdelen.

Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat internet niet werkt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je Java software is verouderd.

Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand JavaSetup wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE of JAVA) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Klik vervolgens op JavaSetup om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de aangeboden extra's uit en ga dan verder met de installatie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet. Download zoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;
deletestartupall;
filesrcm;
vProt;s
C:\Program Files (x86)\AVG Web TuneUp;fs
MalwareProtectionLive;s
C:\Users\Ed Rossino\AppData\Local\MalwareProtectionLive;fs
vToolbarUpdater40.3.1;s
C:\Program Files (x86)\Common Files\AVG Secure Search\vToolbarUpdater;fs
WtuSystemSupport;s
C:\Users\Ed Rossino\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\58qzgxzr.default-1459154967126\searchplugins\avg-secure-search.xml;f
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"vProt"=-;r64
"MalwareProtectionLive"=-;r64
C:\ProgramData\YTD Video Downloader;fs
C:\ProgramData\AVG Web TuneUp;fs
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan
  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, Java is bijgewerkt en oude versie verwijderd.

Tav het script in Zoek:

Gestart om 14.14 uur, geeft als laatste regel 'Firefox Extensions 14.51'.

Avira weer inschakelt en Wi-Fi ook, mocht het daar aan liggen, maar duurt deze altijd zo lang, of hangt hij soms?

(Verstuurd vanaf mijn smartphone)

 

aangepast door Houdini
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...