Ga naar inhoud

Kan Netwerkadapter niet inschakelen


kurt5

Aanbevolen berichten

Ik kan mijn draadloze netwerkadapter niet meer inschakelen. Ik had die vroeger afgelegd omdat ik een bedraad netwerk had. Omdat ik de pc verhuist heb naar de zolderkamer wil ik die nu opnieuw gebruiken. Ik had ook nog een linksys wusb 54 gc liggen en heb die ook geprobeerd te installeren, met hetzelfde resultaat. Hij herkent de beide apparaten maar als ik er rechts op klik, dan komt er een pop-up scherm dat zegt inschakelen en dan één ingeschakeld, maar er gebeurt niets. Heb al probleemoplossing geprobeerd en die zegt dat er iets fout is met het stuurprogramma van beide adapters. Heb die al verwijderd en dan opnieuw geïnstalleerd maar alles blijft hetzelfde. Een paar maanden geleden werkte alles nog goed, het enigste die veranderd is, is dat de hdd verandert is in een ssd. Daar kan het toch niet aan liggen. Er staat een Win7 64 bit versie op de computer. Iemand raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kurt5,

 

Waarschijnlijke blijft Windows zijn voor keur geven voor het bedraad netwerk, heb dit ook is gehad.

verwijder alle netwerk drivers van alle netwerk kaarten. installeer dan alleen de drivers van je wireless netwerk kaart.

En schakel de andere uit, drivers daar van ook niet installeren.

 

op je Bureaublad staat als het goed is een icon van deze computer? rechtersmuis klik er op en kies dan eigenschappen.  Dan linker muisknop op apparaadbeheer. Er verschijnt nu een scherm met alle apparaten. Ga naar netwerkadapters en verwijder alle adapters.(rechtsmuisknop installatie on gedaan maken)  Windows zal nu roepen dat hij nieuwe apparaten vind en wil drivers installeren breek dit af. In het scherm van Apparaadbeheer zul je ook zien dat hij nieuwe hardware heeft gevonden. Bij Overige apparaten( gemarkeerd met een geel ? )installeer nu zelf dan de drives van je draadloos netwerk kaart. als je dat gedaan hebt blijven er 1 of meer adapters over schakel deze nu uit. dit doe je door er met je rechter muis knop op te klikken. Start nu de pc op nieuw op. als het goed is zal hij nu wel de draadloos pakken. omdat hij veder niks ziet.

 

Groetjes Bio

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft hetzelfde, alles verwijderen en dan de draadloze adapter opnieuw installeren werkt maar gebeurt niets. Bij heropstarten word de bedrade lan adapter opnieuw geïnstalleerd. Bij probleemoplossing zegt de pc dat er een probleem is met het stuurprogramma voor de adapter voor draadloze netwerkverbinding. Ik heb al via mijn laptop een andere driver gedownload en geinstalleerd maar het probleem blijft zich voor doen.

 

melding: De IP-protocolstack kan niet automatisch worden gebonden aan de netwerkadapter.

aangepast door kurt5
Link naar reactie
Delen op andere sites

want rondgegoogled, vind niet echte oplossingen, maar het schijnt dat je antivirus hiervoor verantwoordelijk kán zijn.

kortom: verwijder je antivirus, verwijder je wifidrivers, laat ccleaner het register opruimen, en herstart de pc.

na de herstart: installeer de wifidrivers (usb-apparaat: plug dat pas in als de software je daarom vraagt; ingebouwde wifikaart: het komt nog wel eens voor dat je die eerst moet uitbouwen, dan de software installeren, en dan de kaart weer terugplaatsen)

antivirus pas weer installeren als alles werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.