Ga naar inhoud

Trend micro


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Op de laptop van mijn schoonvader kunnen sinds kort vele websites niet meer geraadpleegd worden (google bv.). Hij krijgt dan een foutmelding van Trend Micro worry-free bussiness security. Maar ik kan dat programma niet verwijderen of andere instellingen aanbrengen. Ook via een usb-stick kan ik geen bestanden overdragen. Uiteindelijk is het me dan toch gelukt om hijackthis en adwcleaner erop te installeren. Beiden heb ik al eens laten runnen met volgende logjes als gevolg. Heel erg bedankt alvast.

 

Vriendelijke groeten

AdwCleaner[C2].txt

hijackthis.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Fooozii zei:

Op de laptop van mijn schoonvader kunnen sinds kort vele websites niet meer geraadpleegd worden (google bv.). Hij krijgt dan een foutmelding van Trend Micro worry-free bussiness security.

Kan je een afbeelding maken van de foutmelding en deze als bijlage toevoegen aan een volgend bericht?

 

Welk anti-virus programma wordt er gebruikt?

 

Zegt de naam Kaseya je iets?

Het zou gaan om een programma om de pc vanop afstand te beheren.

Ik heb bestanden hiervoor teruggevonden op locaties waar ze normaal niet staan en dat zou kunnen wijzen op een besmetting.

Als je het programma niet kent of niet gebruikt, mag je het gerust verwijderen via configuratiescherm - programma's - een programma verwijderen.

 

 

Je Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Blader naar de map waar je het bestand hebt opgeslagen.
  • Klik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de aangeboden toolbar uit en ga dan verder met de installatie.
  • Eventuele oudere java versies worden aan het einde verwijderd.

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de java software betreft wacht ik even tot ik terug op het net kan met de pc zelf. De rest is al gebeurd, buiten Kaseya, omdat ik nog even moet navragen of mijn schoonvader dat misschien niet gebruikt voor zijn werk. En hier is het resultaat! Als ik mij niet vergis staat er geen anti-virus op, buiten de naar mijn mening fake Trend Micro worry-free Business security. Heb de screen shots even in pdf gezet omdat ik met de pc van mijn schoonvader dus nog steeds niet op internet kan. :)

Ik wou nog vragen wat jullie aanraden qua beveiliging?

Doc1.pdf

log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Fooozii zei:

Als ik mij niet vergis staat er geen anti-virus op, buiten de naar mijn mening fake Trend Micro worry-free Business security.

Trend Micro worry-free Business security staat wel degelijk op de pc en is NIET fake.

 

Het is echter voornamelijk bedoeld voor bedrijven en minder voor thuisgebruik.

Het is ook niet gratis maar je hebt wel een gratis testversie met beperkte geldigheidsduur.

 

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)
Eventueel met een andere pc downloaden op usb-stick.

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
installedprogs;
standardsearch;
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een oude pc van het werk; dat verklaart ook die Kaseya waar ik eerder naar vroeg.

Kaseya was trouwens al verwijderd, er stond enkel nog een lege map bij de Program Files.

 

Probeer die trend micro nog eens te verwijderen.

Gebruik desnoods REVO uninstaller

Scroll even naar onder en kies voor de freeware versie.

Handleiding Revo Uninstaller

 

Je kan daarna een ander anti-virusprogramma installeren.

Avast is een aanrader en er is een gratis versie voor thuisgebruik.

Open de pagina en klik op de blauwe knop met gratis donwloaden.

Klik dan bij Free Antivirus opnieuw op gratis downloaden.

Je wordt dan doorgelinkt naar een pagina met de nodige instructies voor de installatie.

 

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb al drie keer via revo de map (en daarbij alle bestanden van) trend micro te verwijderen, maar het lukt me niet. Twee mappen (BM & security agent) blijven staan wat ik ook doe. Ik kan ze ook niet gewoon verwijderen, want ik moet door resp. administrator en system gemachtigd worden hiervoor. (volgens een foutmelding) Ondertussen kan ik nog steeds niet op sommige websites.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan proberen of we Trend Micro kunnen verwijderen met zoek.exe.

Het zal een aantal stappen vergen maar ik hoop dat het gaat lukken.

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
C:\Program Files\Trend Micro\Security Agent;fs
{BBACBAFD-FA5E-4079-8B33-00EB9F13D4AC};c
{1CA1377B-DC1D-4A52-9585-6E06050FAC53};c
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Mozilla\Firefox\Extensions];r
"{52d08c03-d98f-40ed-bd1c-e4ee1d7b9bdd}"=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"OfficeScanNT Monitor"=;r
ntrtscan;s
standardsearch;
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nieuws, ik typ dit bericht vanaf de pc van mijn schoonvader! Dit betekent dus dat ik opnieuw op internet kan zonder problemen. Ik ben eens gaan kijken op de c schijf en de map van trend micro is niet meer. Ik ga de java software nog updaten en Avast installeren en dat kan de pc weer verder! Moet ik nog iets bijkomend doen? In de bijlage nog het laatste logje.

 

Heel erg bedankt!

 

zoek-results.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.