Ga naar inhoud

Rsit-je laten maken?


Aanbevolen berichten

Ik heb Avast free als antivirus.

 

Deze voormiddag viel me in de systray plots op dat Avast met een kruisje stond. Hè?

Ik er naartoe - systeem is niet beveiligd (hè? ?) - dus koos ik voor alles oplossen.  >>> programma reageert niet meer...   Mmm...

 

Opnieuw de installatie binnengehaald, opnieuw geînstalleerd - alles leek goed te gaan tot het kruisje na een reboot weer stond te pronken.

 

Alles nog maar eens oplossen en toen kreeg ik deze eigenaardige melding:

Plaatje.jpg

 

Die stond me niet aan, maar ik kreeg Avast dus niet goed  op z'n poten.

Ik kon hem wel een slimme scan laten uitvoeren, maar op 6% bleef het cursortje draaien tot mijn geduld op was - hij zat in een loop of zat gewoon vast.

 

Dan maar een uninstall (met Avast Clear.exe) en opnieuw geînstalleerd, na een reboot deze keer geen kruisje meer.

 

Een slimme scan ging gewoon tot het einde en vond geen problemen (eerst natuurlijk de laatste definities binnengehaald)

 

Het kan dus gaan om een brak bestand of ook om een infectie (die Avast dus achteraf niet vond)

 

Vraag: Rsitje voor alle veiligheid ?

 

edit: achteraf nog gedacht: brak bestand kan niet: bij een herinstallatie zou het euvel dan verholpen zijn EN een brak bestand morrelt niet aan de services... :(

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is Windows Defender uitgeschakeld ?

Ik had van de week met Emsisoft Internet Security, ik kon EIS niet inschakelen en alléén mogelijk Windows Defender in te schakelen.

 

EIS verwijderd op de correcte manier met hun uninstall tool  ☞  pc herstart  ☞  CCleaner laten lopen (de Cleaner & de Register -zodat alle resten ook worden verwijderd-   ☞  pc nogmaals herstart  ☞   EIS opnieuw geïnstalleerd.

Toen kon ik pas een keuze maken om EIS in te schakelen.

 

Geheugensteuntje: in uw eerder topic is uitgekomen dat er problemen waren / zijn met Avast - Avast is beschadigd.

Probeer Avast Free op een correcte manier te verwijderen, loopt even uw ander topic nog een keer  -Wie kent iets van een cbs.log ?- na.

 

 

In uw eerder topic heeft u ook géén feedback meer gegeven / de draad niet meer opgepakt.

Een onopgelost probleem blijft één probleem :rofl::rofl: :pray::pray:

 

 

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Passer zei:

Als je een externe AV installeert, schakelt windows toch vanzelf zijn Defender uit ?

 

Dat is niet altijd zo . . . , dat kunt u toch even nagaan bij Instellingen ?

 

7 minuten geleden, Passer zei:

en wat dat ander topic betreft: dat was toch afgehandeld

 

 

Dat staat nog open ?

En gaat nu weer over Avast . . . .  lijkt toch niet echt opgelost . . . ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had gisteren een ietsje anders situatie :xd: zie screenshot.

 

ScreenShot622.jpg

 

Probeer om Avast op een correcte manier te verwijderen, zie de tool in dat ander topic.

Vervolgens zoals onderstaander uitvoeren; vervangt EIS met Avast.

 

2 uren geleden, iEscape zei:

EIS verwijderd op de correcte manier met hun uninstall tool  ☞  pc herstart  ☞  CCleaner laten lopen (de Cleaner & de Register) -zodat alle resten ook worden verwijderd-   ☞  pc nogmaals herstart  ☞   EIS opnieuw geïnstalleerd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarstraks Avast verwijderd met  Avast Clear (zie beginpost)

 

en daarnet nog een scannow laten doen - ging goed: Plaatje.jpg

geen problemen dus meer zoals vorige keer. (dit na het lezen van :  lijkt toch niet echt opgelost . . .  - het is dus op dit ogenblik blijkbaar toch opgelost)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.