Ga naar inhoud

Rsit-je laten maken?


Aanbevolen berichten

Iescape, sorry, maar 'k had sommige zaken niet goed gelezen/gesnapt. Dus begon ik opnieuw:

 

- in veilige modus Avast Clear uitgevoerd

- Ccleaner erover laten lopen

- Avast opnieuw geïnstalleerd en al dadelijk een scan laten doen (geen bedreigingen, systeem is volledig beschermd)

 

Die registerwaarde ingebracht om Windows Defender uit te schakelen (vóór het rebooten in veilige modus) - maar hier zit het hem nu: blijkbaar is die er nog niet door uitgeschakeld:

 

Plaatje.jpg

 

Bovenaan dus de registerinstelling, onderaan staat Defender nog in het grijs èn ingeschakeld... ?

 

Nu, tot daar: alles lijkt me nu wel in orde te zijn, en dus kom ik even terug op mijn beginvraag: is een Rsit-je nog nodig/nuttig ? ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Druk op de combinatie windows toets + r.

Typ services.msc in het tekstvakje en druk enter.

Maximaliseer het venster zodat je alles goed kan zien.

Zoek naar Windows Defender en kijk naar de status; normaal zou die blanco of "gestopt" moeten zijn.

Dubbelklik op windows defender en zet het opstarttype op handmatig of op uitgeschakeld.

Als de status toch "gestart" is, kan je windows defender hier stoppen.

Als je wijzigingen hebt aangebracht, sluit dan alle vensters en herstart de pc.

Controleer na de herstart opnieuw de services voor windows defender of ze nu (nog steeds) juist staan.

 

Als er problemen zijn geweest met je beveiliging, kan het nooit kwaad om een controle te doen.

Een RSIT-je is in dergelijk geval altijd nuttig.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar was ik nog niet gaan kijken en weet je:

 

Plaatje.jpg

 

Hij stond dus op handmatig en 'k wilde hem helemaal stilleggen (stoppen), maar alleen de optie Starten stond zwart (al de rest grijs)

dus dacht ik: eerst starten, dan raak ik misschien aan Uitschakelen - maar starten leverde me het onderste scherm op.

Nu, hij staat dus nog altijd op handmatig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok,hoe onlogisch dus die aanknop-weergave (twee berichten hiervoor) ook is.

 

voor de rest: net een scannow gedaan en 'k zit goed: Plaatje.jpg

 

Logje volgt voor alle zekerheid later nog in een andere post.

 

Dank Iescape en Kweezie voor de hulp en de tips. 'k laat het nog even open voor-het-geval iemand nog iets wil toevoegen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Quote

ok,hoe onlogisch dus die aanknop-weergave (twee berichten hiervoor) ook is.

 

In principe is het wel logisch, afhankelijk van hoe we denken, zoals een munt heeft twee kanten.

  1. Staat niet Aan - het is niet klikbaar = grijs, maar biedt de mogelijkheid om aan te zetten.

  2. Dat is de aangeboden optie om Aan te zetten / te Starten indien men toch kiest voor Windows Defender als bodyguard.

Schermafbeelding 2016-07-31 om 15.02.25.png

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.