Ga naar inhoud

externe harde schijf troubles


simpa

Aanbevolen berichten

Quote

2. Voor de aankoop van een 2de HDD heb ik een Seagate en Western Digital  op het oog en prijs is gelijk dus enkel het merk verschilt?

Ieder zal zijn eigen voorkeur hebben. Zelf denk ik dat Western Digital de betere keuze is.
De resutlaten van deze site zeggen niet alles: http://computertotaal.nl/pc/27-000-harde-schijven-onderzocht-wat-is-de-meest-betrouwbare-fabrikant-62484

Enerzijds omdat het om professioneel gebruik gaat, anderzijds omdat er nog maar een paar (3 blijkbaar) fabrikanten over zijn. Zij hebben zo'n beetje alles opgekocht en daardoor weet je vaak niet meer uit welke fabrike een drive vandaan komt.
Kijk maar eens naar het plaatje rechts in deze link: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_defunct_hard_disk_manufacturers

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel erg bedankt voor je snelle opvolging en hulp. M'n stappenplan schiet goed op zo:)

 

Nou vraag ik me af, met rond te surfen op dit forum,  las ik in een reactie van " Kwazee Rabbit' dat met  HD TUNE test de harde schijf onder de loep wordt genomen.
Ook al doet die het prima ik krijg nog steeds de foutmelding dat op station F  een fout op zit, dan moet er toch iets haperen en mss brengt die test een oplossing?

En stap 3 is nog steeds niet rond..uploaden online naar Sync.com, traag..het zijn grote Adobe bestanden van m' n schoolprojecten in PS/AI/ID maar hier wordt 'n geduld
getest. alvast bedankt.
groetjes
 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Simpa,

 

Ik denk als ik deze logs zo bekijk dat het inderdaad aan de Externe case licht.(waar je HDD in zit) Deze gaan vaak eerder kapot dan de HDD zelf.

Je kan een nieuwe Case kopen en hem over zetten, maar dat moet je zelf af wegen of je dat de moeite waard vind. Kan ook maar zo zijn dat er op de print plaat van je HDD tocht ook iets niet lekker is. Hella's kun je dat hier niet mee testen. Hier kom je alleen maar achter als je hem bij een pc in schroeft en er een tijdje op draait.

Valt hij dan ook weg dan is het toch de HDD.

 

Groetjes,

Bio

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.