Ga naar inhoud

externe harde schijf troubles


simpa

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

De externe harde schijf zoals in bijlage doet het prima maarrr bij momenten helemaal niet te vinden in Windows. ( WIndows 10 en laptop met SDD). 
Ik krijg de foutmelding: de aangesloten hardware wordt niet herkent.  of regelmatig de melding: er is een fout met het station. herken dit apparaat niet. 
Dan verschijnt er geen F station meer en gaat m'n hart tekeer:-)

Aan en uitzetten, kabels weer in en uit en pc heropstarten. Soms werkt het en soms ook niet. In bijlage heb ik een print screen geplaatst en ik denk dat het er allemaal oké uitziet?

Iemand een idee hoe ik die perikels van de baan kan helpen? 

 

Alle tips welkom! 

Groetjes

Patricia 

print_schijfbeheer_Acer.jpg

externe hade schijf.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anderen kunnen je waarschijnlijk beter helpen, maar als ik lees: " en gaat m'n hart tekeer" zou ik subbiet een andere hdd aanschaffen en mijn data veilig stellen, want ik vertrouw je hdd niet. Er zijn progjes om je zg. S.M.A.R.T. data uit te lezen. Dan weet je al iets meer over je hdd.
Dit progje wordt daar vaak voor gebruikt:
Download Crystal Disk Info
Blauw = goed
Geel = er zijn problemen, afsterven is begonnen
Rood = de harde schijf is op zijn einde

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Veng, 

 

Alvast bedankt voor je reactie. Het progje is blauw :)

Misschien dat het progje je meer zegt dan voor deze dummy,  buiten eens formatteren ken ik weinig van hardware dus vandaar m'n paniekreactie
toen ik al m'n schoolbestanden op de harde schijf niet meer vond. een 2de hdd aanschaffen voor de zekerheid maar als deze het nog doet,
mss dat ik iets  over het hoofd zie anders zou ik die foutmelding niet krijgen...

 

 

progje.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

data veilig stellen zou gewoon iedereen moeten doen (één backup = géén backup!!), dus da's een goed advies.

bij deze foutmeldingen verdenk ik eerder de interface van de externe schijf van fouten dan de schijf zelf (zo'n 'externe schijf' heeft twee elementen: een harde schijf en een printplaatje dat de verbinding via usb verzorgt én de aansturing van die ingebouwde schijf.) windows stuurt dus zelf die hd NIET aan.

ik mocht al menige schijf uitbouwen en via linux constateren dat met de schijf zelf niks mis was....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@falstringHet is zeker waar dat er fouten kunnen bestaan die zelfs de eigen test-software van een hd fabrikant niet opspoort. Ik had onlangs nog die ervaring.
M.a.w. Als Cristaldisk fouten aangeeft weet je zeker dat er iets aan de hand is. Als die géén fouten aan geeft weet je eigenlijk nog onvoldoende. Dan kan idd ook de interface nog defect zijn.
Gebruikers realiseren zich onvoldoende dat je je niet moet afvragen óf je hd defect kan raken, maar meer wannéér die defect zal raken.

Buiten je gewone data-opslag is daarom één back-up op een fysiek gescheiden medium het absolute minimum.

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Simpa,

 

Welk merk is het?. Ik zou gewoon even de diagnostic tool van de fabrikant downloaden en die er over heen laten gaan. Deze geven meestal wel de fouten aan.

Wat je ook kan doen is Hirensbootcd Download. hier staan allerlei handige programma's op, ook testingtools voor Harde schijven. Hirensbootcd.

Maar inderdaad wat Falstring al zegt, grote kans dat de case waar je HDD in zit naar de knopen is.

 

Groetjes,

Bio

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank alvast voor jullie reacties:)

 

Dat één back up niet voldoende is, een gouden tip. Ik rep me asap voor een andere HDD! 

Een rondje surfen naar   Intenso Memory Box 3.5"HDD en voldoende info in reviews van mensen met identiek hetzelfde probleem, de schijf
wordt regelmatig niet herkend. Het is een goedkope schijf die weinig lawaai maakt maar als die dienst weigert, gaat die er onverbiddelijk uit!

 

@droske ik hoor en voel de schijf draaien, geen 'tik'geluid.  

@bio      dank voor de tip, de diagnostic tool ga ik downloaden. 

 

M'n stappenplans ziet er als volg uit: 1. diagnose tool en 2.  deinstalleren en terug installeren en alvast een nieuwe aanschaffen.

Van zodra dit klaar is, post ik hier m'n vervolg berichtje.

Dank alvast voor jullie tips die me op de goede weg zetten! :)

 

                                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Mijn  ideale back-up scenario is samengesteld en heb m'n huiswerk grondig gedaan, al zeg ik het zelf, het heeft even geduurd 

 

1. De Intenso HDD: wonder bij wonder, met een simpele herinstalleren via Apparaatbeheer, eerst deinstalleren en nadien terug laten zoeken naar nieuwe hardware. Terug toegevoegd en een andere stationsnaam gegeven.
    Het werkt! Hij herkent de schijf direct en doet geruisloos z'n werk. Alleen als ik de usb kabel verwijder en terug aansluit, krijg ik de waarschuwing: station heeft een probleem. Maar hij  komt automatisch in de lijst
    van de stations te staan, dit is al een vooruitgang.  @bio waar kan ik de diagnostic tool vinden op de Intenso website? 

2. Voor de aankoop van een 2de HDD heb ik een Seagate en Western Digital  op het oog en prijs is gelijk dus enkel het merk verschilt?

3. en tot slot, m'n grootste deel van m'n gemoedsrust  met een online back-up  gemaakt. Het duurde wel heeel lang eer al m'n bestanden online staan maar m'n huis mag leeggeroofd worden, m'n kostbaarste digitale bezit staat 
op een canadese server ( Sync.com)

 

Alvast bedankt voor jullie tips wederom,

Patricia 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.