Ga naar inhoud

harde schijf is bijna vol maar ook helemaal niet


jpvds

Aanbevolen berichten

Ik heb een c-partitie van een 250 gb. De verkenner zegt me dat ik nog een 40 gb vrije ruimte heb, dat maakt dus dat ik ong. 210 gb verbruikt zou hebben. Nochtans, wanneer ik alle mappen van de C-schijf optel, kom ik slechts aan een 80 gb,, inbegrepen alle verborgen en systeemmappen. Dit wordt bevestigd door het programma Treesize. Er is dus een 130 gb die niet te traceren is.

treesize  C-schijf.png

verkenner 1.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er klopt volgens mij iets niet met die analyse van TreeSize. Het lijkt me namelijk onwaarschijnlijk dat o.a. 'System Volume Information' (systeemherstel) leeg is. Of heb je systeemherstel uitgeschakeld op je C partitie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is opgelost, denk ik. Er was een ruimte van maar liefst 250 gb voorbehouden aan systeemherstel. Waarom dit zo is, weet ik niet. Ik heb deze ruimte verminderd tot 50 gb en hop, ineens was de vrije ruimte op de c-schijf met 200 gb gegroeid !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-8-2016 om 23:19, droske zei:

Er klopt volgens mij iets niet met die analyse van TreeSize. Het lijkt me namelijk onwaarschijnlijk dat o.a. 'System Volume Information' (systeemherstel) leeg is. Of heb je systeemherstel uitgeschakeld op je C partitie?

 

Het was dus net het tegenovergestelde.:blush: TreeSize geeft de grootte van de inhoud van systeemherstel slecht weer wanneer je TreeSize als administrator uitvoert.

Heb je de nieuwste versie (6.3) staan?

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.