Ga naar inhoud

Lage schrijf en reactiesnelheid van externe harde schijf


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

 

Laatst wou ik een backup maken van een WD Elements schijf naar een 2,5 inch Toshiba schijf. Dat doe ik met een SATA naar USB3 controller die altijd perfect heeft gewerkt. Laatst merkte ik op dat een backup wel heel lang begon te duren. (9 uur voor een 300Gb) De schrijfsnelheid piekte tot een 2 Mbps en daalde altijd terug naar 0 Kbps. Op momenten werd er dus helemaal niets gekopieerd en toch zei mijn Taakbeheer dat de schijf 100% in gebruik was. Denkend aan een virus heb ik de schijf helemaal geformateerd, zonder resultaat. Als ik niets met de schijf die hoor ik hem toch nog ratelen. De schijf kan echter wel nog uitgelezen worden door Windows en met veel geduld kunnen er nog bestanden op worden gezet. Is de schijf gewoon defect of hangt het aan iets anders?

 

Alvast bedankt

Rob Nickmans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.