Ga naar inhoud

harde schijf op netwerk maken


Aanbevolen berichten

hallo

 

Wij hebben een externe harde schijf van 4tb gekocht om al onze computers te backuppen. Ik wil deze harde schijf op ons internet koppelen zodat we ze niet hoeven te verplaatsen van computer naar computer. 

Wij hebben een telenet router met een usb poort dus ik heb hem daar ingeplugt om te kijken of hij op het netwerk kwam maar er gebeurde niet veel en in de instellingen van de router van telenet kan je niks vinden over opslag ofzo.

Ik wil ofwel deze harde schijf direct aan de router hangen maar als dat niet lukt dan wil ik hem aan mijn computer hangen en zo delen op ons internet. 

Weet iemand of dit mogelijk is want ik vind hier echt niet veel over. Sommige zeggen dat telenet dit usb poort heeft geblokkeert en bij andere lukt het wel maar die moesten niks speciaals instellen ofzo.

 

alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Telenet heeft daar niets mee te zien hoor.

Als je je harde schijf via het netwerk (in dit geval een vrije poort op je Telenet modem) aangesloten hebt krijgt die een IP adres van de router.

Normaliter komt die dan tevoorschijn in je netwerk.

Eventueel reset je je Telenet modem/router (efkens de voeding verwijderen) en probeer je opnieuw. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, p38cyq zei:

Telenet heeft daar niets mee te zien hoor.

Als je je harde schijf via het netwerk (in dit geval een vrije poort op je Telenet modem) aangesloten hebt krijgt die een IP adres van de router.

Normaliter komt die dan tevoorschijn in je netwerk.

Eventueel reset je je Telenet modem/router (efkens de voeding verwijderen) en probeer je opnieuw. 

 

werkt nog steeds niet :(

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, p38cyq zei:

Hang die harde schijf aan je Telenet router via een data-kabel (meegeleverd met je schijf).

Welke kabel bedoel je? Voor zover ik kan nagaan wordt er bij die schijf enkel een usb kabel meegeleverd.

 

Ik denk dat meer duidelijkheid van beide kanten vooruitgang kan in de hand werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.