Ga naar inhoud

outlook loopt vol.


lexie

Aanbevolen berichten

goedemorgen ,

 

Een vriend van mij gebruikt Outlook in W10 op een desktop PC.

Echter wanneer hij een mail binnen krijgt vermenigvuldigt hij zichzelf.

Hij heeft ook I-Tunes geinstalleerd , ik schrijf dit daar ik ergens las dat I-Tunes wel eens voor problemen zorgt.

 

http://computerworld.nl/algemeen/62431-10x-outlook-ellende---en-de-oplossingen/pagina-2

 

Ergernis nummer 5

 

Hopende op een antwoord ,

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Sorry voor het lange wachten.

 

De oorzaak van het probleem zit hem al eens  in het feit dat het E-mail programma faalt in het melden aan de server dat de mail al is binnengehaald. Zolang dat “falen” aanhoud zal die mail telkens weer blijven binnenkomen. De interval waarmee die mail zich herhaalt wordt bepaald door de instelling in het E-mail programma waarmee je aangeeft om de hoeveel tijd (minuten) er naar nieuwe berichten moet gezocht worden.

Het komt er dus op aan uit te zoeken wat de oorzaak is het falen van het E-mail programma bij het melden aan de server dat de mail “besteld” is.

Diverse oorzaken kunnen aan de basis liggen:

  • -          Een overdaad aan ingestelde E-mail accounts op basis van aliassen. Hou eens grote kuis. Meerdere aliassen kunnen dat probleem zeker veroorzaken wanneer je de berichten op de server bewaart. Ze worden dan door iedere alias binnen gehaald.

  • -          Een falende E-mailscan functie in het beveiligingsprogramma (antivirus). Schakel die functie als test eens tijdelijk uit.

  • -          Een virus infectie. Scan eens met MalwareBytes’ anti-malware en met bv de gratis Online scanner van Eset.

In afwachting van het vinden van de “dader” van de ellende doet men er goed aan het e-mail programma tijdelijk zodanig in te stellen dat er geen mails meer bewaard blijven op de server.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download malwarebytes_anti_malware.pngMalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.

  • Dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Acties toepassen, bij de melding dat uw computer opnieuw opgestart moet worden klikt u op Nee.
  • Klik vervolgens op de knop Bekijk gedetailleerd logboek en klik op de knop exporteer en kies de optie tekstbestand (*.txt).
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog en klik vervolgens op de knop Opslaan.
  • Dit bestand zal standaard op uw bureaublad worden opgeslagen.

MBAM-Scan.png

MalwareBytes' Anti-Malware logbestand plaatsen

 

  • Voeg het logbestand wat u zojuist heeft opgeslagen als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware bij Historie > Programmalogboeken)

 

Wil je meer uitleg - in beeld en geluid - over de werking van Malwarebytes, bekijk dan onze eigen PCH-video hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Omdat je sinds lang niet meer reageert gaan we er vanuit dat dit onderwerp kan afgesloten worden. Indien u het toch wenst te heropenen vraag het dan via PB aan een moderator.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.