Ga naar inhoud

Freeze probleem Anniversary Update Windows 10


Opm65

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Hierbij een probleem met de Anniversary Update van Windows 10. Ik heb deze update inmiddels vier keer geïnstalleerd, en iedere keer liep Windows na het opnieuw opstarten vast, zodat ik terug moest gaan naar de vorige versie van Windows 10 (versie 1511). Ik kom bij dat vastlopen wel bij het gewone opstartscherm van Windows, maar kan niets aanklikken, de taakbalk en de iconen op het bureaublad zijn allemaal geblokkeerd.

 

Ik heb een aantal oplossingen, gevonden op het internet, uitgeprobeerd maar niets helpt. Het gaat dan om de volgende oplossingen:

 

1. het uitschakelen van Snel Opstarten (bij energie-instellingen)

2. de opslaglocatie van apps veranderen van schijf D: naar schijf C:

3. na het installeren van de Anniversary Update, nog voor het opnieuw opstarten, de "Aan de Slag" app ("Get Started") verwijderen en het wsreset commando draaien, zodat de cache van de Windows Store geschoond wordt. Het idee is dat die "Get Started" app de freeze veroorzaakt

4. de Anniversary Update installeren onder een ander Microsoft account (met administrator rechten).

 

Weet iemand nog een andere oplossing? De fix die Microsoft zelf in de update van 31/8/2016 (van de Anniversary Update) heeft geplaatst werkt bij mij in ieder geval niet, aangezien ik het vandaag nog geprobeerd heb (met oplossing 4 hierboven).

 

Alvast mijn dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.