Ga naar inhoud

Medion Akoya start niet door.


Mct74

Aanbevolen berichten

Ik heb een Medion Akoya die sinds vorige week problemen geeft met opstarten. In eerste instantie starte de laptop even op waarna deze tijdens de opstartfase (medionscherm) uitviel. Mijn eerste idee was dan ook dat het aan de accu op adapter moest liggen. Beide nieuw besteld, maar blijken niet het probleem. Oranje lampje (opladen) gaat ook gewoon branden als de adapter is aangesloten.

 

Nu gaat bij bij het indrukken van de opstartknop deze kort branden, draait de ventilator (voor mijn gevoel harder dan normaal) even kort en snel waarna de laptop uitgaat. Dit alles duurt telkens slecht 1 à 2 seconden. Ook zonder accu en enkel de adapter geeft hetzelfde resultaat. 

 

Wat kan het probleem zijn?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mct74 zei:

Het is model pp648.

 

Dat lijkt niet te kloppen. Maar dat is voorlopig niet meer zo belangrijk.

Probeer eens op te starten in de veilige modus.

Ga voor methode 1

 

Laat eens weten of dat lukt en hoe je pc zich dan gedraagt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry. Het is model p6647. Opstarten in veilig modus gaat ook niet aangezien ik de laptop in zijn geheel niet aankrijg. Inmiddels iemand gevonden die wel even naar de laptop wil kijken. Denkt dat de SSD-schijf kapot is. Zou dat kunnen?

Ik hou graag het forum nog veen open omdat hij het niet zeker weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mct74 zei:

Denkt dat de SSD-schijf kapot is. Zou dat kunnen?

Alles kan doch ik acht die kans niet erg groot.

Zo ik begrijp komt Windows helemaal niet aan opstarten toe. Of merk je toch een schuchter begin. Het ronddraaiend wieltje bv?

 

Probeer eens of je Windows kunt herstellen.

 

Houd de shift toets ingedrukt terwijl de PC opnieuw opstart totdat een scherm verschijnt met verschillende opties. Kies vervolgens:

Geavanceerde opstartopties Win 10 (1)BIS.JPG

 

Geavanceerde opstartopties Win 10 (2)BIS.JPG

 

 

Geavanceerde opstartopties Win 10 (3)BIS.JPG

 

Probeer als eerste eens 'Opstartherstel'.

Als dat geen resultaat oplevert, kies dan voor systeemherstel. Indien systeemherstel ingesteld is en er herstelpunten beschikbaar zijn dan kies je een systeemherstelpunt van een datum waarvan je weet dat je pc nog goed werkte.

Als ook dat niet lukt, dan rest je nog het terugzetten van een installatiekopie. Tenminste als je er ooit een gemaakt hebt. Je bent dan wel al je data die je sindsdien toegevoegd hebt kwijt. Maar ik ga er vanuit dat je er een backup van hebt. Wat ook noodzakelijk is voor de eventuele volgende actie.

 

Een andere manier om problemen op te lossen is door uw systeem te herstellen naar de fabrieksinstellingen, U doet dit middels het drukken op F11 (of F3) ten tijde van het opstarten of door op te starten vanaf de meegeleverde Application & Support CD/DVD.

Bij deze methode wijzen wij u er op dat u zelf de persoonlijke gegevens op uw C: schijf dient veilig te stellen omdat deze partitie middels dit advies zal worden overschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

The Free version can keep online report only for 30 days and it doesn't show S.M.A.R.T. attributes in program window.
 

Die beperking is hier echter geen probleem.

Met de Windows 7 Live CD/usb van Dasle kan het ook.

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.