Ga naar inhoud

Externe harde schijf wordt niet meer herkend


tomaatje

Aanbevolen berichten

Deze laptop heeft Windows 8.1 als besturingssysteem.

Vooraleer Windows 10 te installeren, had ik graag een volledige backup van mijn huidig systeem gemaakt, dit op de externe harde schijf: Medion HDDRIVE N GO SUPER SPEED 1 TB.

Blijkt daarbij dat deze schijf, die al een tweetal jaren aangesloten is via USB, niet meer herkend wordt.

Wat kan ik doen om deze HD terug in mijn systeem op te nemen ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

sluit pc af en ontkoppel dán de externe hd.

zet pc weer aan en probeer dan eens in een andere poort. even inpluggen op een andere pc als test kan trouwens ook geen kwaad...!

let bij verwijderen wel steeds op dat je 'veilig verwijdert'!

doet ie het op een andere pc wel, en op de jouwe niet, dan helpt wellicht een herinstall van je usbpoorten. dat doe je:

- koppel alle usb-aparaten af
- configuratiescherm (- systeem - hardware) - apparaatbeheer
- als kruisje voor 1 usb-vermelding, dan openklikken zodat je een reeks usb-dingen ziet.
- selecteer de bovenste ervan, klik rechts en kies voor: installatie ongedaan maken
- werk zo alle usbvermeldingen af
- herstart de pc, waarna alle usb-dingen opnieuw in windows worden geïnstalleerd.
- daarna zouden alle apparaten (een voor een aankoppelen!) weer herkend moeten worden.
(nb: onder sommige windows wordt meteen de poort opnieuw geinstalleerd, dus zonder herstart.
dat merk je wel aan de acties die de pc uitvoert dan. belangrijk: werk wél alle usb-vermeldingen af op die wijze.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt, alles werkt weer naar behoren.

 

PS: Er was nog wel iets meer fout: wanneer ik de externe HD opnieuw wou formatteren kon ik slechts 32 GB i.p.v. 1 TB formatteren.

Dit kon ik echter oplossen met een partitioneringsprogramma: slechts 32 GB was 'allocated', de rest van de schijf 'unallocated'.

Beide samengevoegd met het programma, en alles werkte weer zoals voorheen.

 

Nogmaals dank voor jouw hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

fijn dat ie het weer doet.

tip: één backup, die dan ook nog vast gekoppeld is aan het bronapparaat, is niet alleen een kwetsbaar bezit, maar eigenlijk ook geen backup...

zorg in elk geval voor een echte backup, en bewaar die elke keer meteen na het bijwerken ergens ver weg....!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de goede raad.

 

Nog een toemaatje: Enkel 'Bestandsgeschiedenis' bleek de externe schijf alsnog niet te herkennen. De reden hiervoor gevonden: ik had de naam van de externe schijf eens gewijzigd. Bleek dat 'Bestandsgeschiedenis' nog steeds op zoek ging naar de oorspronkelijke benaming. Na wijziging naar de oorspronkelijke benaming was ook dit opgelost.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.