Ga naar inhoud

Schijfruimtegebruik


Leono

Aanbevolen berichten

Hallo kweezie wabbit,

 

Om nog even uw eerder gestelde vraag te beantwoorden: G Data en Norton waren "bureaubladscanners" die hun nut niet bewezen en daarom had ik beide verwijderd.

 

Bij de Chrome plugins vond ik niets van Avira, maar wel het een en ander in het register. Ook van G Data vond ik nog wat in het register, maar van Norton heb ik geen enkel spoor gevonden.

 

Heeft u een idee waarom 'zoek.exe' het liet afweten?

 

Overigens heb ik inmiddels weer 4 herstelpunten en het schijfruimtegebruik is ("slechts") 4,38 Gb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geen idee waarom zoek.exe het liet afweten maar we gaan het toch nog eens proberen met een nieuw script.

Hiermee zoeken we naar resten van Avira, G Data en Norton, zowel op de schijf als in het register.

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

Start zoek.exe nogmaals met het onderstaande script.

 

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
avira;z
avira;a
norton;z
norton;a
g data;z
gdata;z
g data;a
gdata;a
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, het log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

 

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze 'zoek.exe'  is duidelijk bedrevener in het zoeken dan ikzelf.

 

Wat mij wèl opviel: toen ik zelf aan het zoeken was heb ik bewust alles laten staan wat gerelateerd is aan 360 Total Security (waarvan de Avira-"engine" een onderdeel is). Heeft 'zoek.exe' deze Avira-"engine" ook ongemoeid gelaten?  (Anders moet ik de anti-virus opnieuw installeren).

 

Trouwens: GWX was ik ook tegengekomen (net als 'zoek.exe'). Hebben daar verwijderingen plaatsgevonden? Ik weet eigenlijk niet of het GWX Controlepaneel nog nodig is,

 

Hier is het logbestand:

 

zoek-results.log

aangepast door Leono
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Leono zei:

Wat mij wèl opviel: toen ik zelf aan het zoeken was heb ik bewust alles laten staan wat gerelateerd is aan 360 Total Security (waarvan de Avira-"engine" een onderdeel is). Heeft 'zoek.exe' deze Avira-"engine" ook ongemoeid gelaten?  (Anders moet ik de anti-virus opnieuw installeren).

Deze run van zoek.exe heeft nog niets verwijderd.

Dan laten we alles van Avira gewoon staan, dan hoef je niets te herinstalleren.

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

Start zoek.exe nogmaals met het onderstaande script.

 

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
C:\ProgramData\Norton;fs
C:\Users\All Users\Norton;fs
C:\ProgramData\G DATA;fs
C:\Users\All Users\G DATA;fs
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\DirectDraw\Compatibility\NortonSystemInfo];r
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, het log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

 

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er naar uit dat de opruimactie nu wel heeft plaatsgevonden.

 

zoek-results.log

 

Even buiten het onderwerp: speelt de kwestie van GWX en het GWX Controlepaneel nog nu het Windows 10 actiejaar is verstreken? (Ik heb Windows 10 drie uren geprobeerd om er later nog eens toegang toe te kunnen krijgen).

aangepast door Leono
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met voorgaand script werd enkel gezocht maar nog niets verwijderd.

Dat gaan we nu wel doen.

 

Start zoek.exe nogmaals met het onderstaande script.

 

C:\Draagbaar\GWX Control Panel.exe;f
C:\Windows\winsxs\Manifests\amd64_microsoft-windows-gwx-task_31bf3856ad364e35_6.1.7601.23538_none_ba618baef45f937a.manifest;f
C:\Windows\winsxs\Manifests\amd64_microsoft-windows-gwx_31bf3856ad364e35_6.1.7601.23538_none_0f162766860b858c.manifest;f
C:\Windows\winsxs\Manifests\wow64_microsoft-windows-gwx_31bf3856ad364e35_6.1.7601.23538_none_196ad1b8ba6c4787.manifest;f
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\GWX];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup\GWX\Count];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup\GWX\Download];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup\GWX];r
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-3985488779-3452437005-2477218925-1000\Software\Microsoft\GWX];r
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-3985488779-3452437005-2477218925-1000\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\GWX\TrayIcon];r
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-3985488779-3452437005-2477218925-1000\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\GWX\Triggers];r
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-3985488779-3452437005-2477218925-1000\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\GWX\Usage];r
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-3985488779-3452437005-2477218925-1000\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\GWX];r
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-3985488779-3452437005-2477218925-1000\Software\UltimateOutsider\GWX Control Panel\Settings];r
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-3985488779-3452437005-2477218925-1000\Software\UltimateOutsider\GWX Control Panel];r
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, het log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

 

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze keer was een herstart nodig (nog niet eerder meegemaakt).

 

Er is nog een programma dat hardnekkige resten heeft achtergelaten en dat is de Zemana Anti-Logger. Ik was daar laatst uitgebreid mee bezig geweest (nadat het niet te verwijderen was met de CCleaner registeropruiming), maar nadat ik enige tijd daarna een systeemherstel deed was Zemana weer geheel ongeschonden terug. De resten hebben de naam 'Zemana', maar ook 'ZAM'.

 

Het hoeft natuurlijk niet per se, maar als u een script kunt bedenken dat ook deze resten verwijdert, houd ik mij aanbevolen. Overigens zijn er waarschijnlijk nog veel meer resten in mijn computer, want ik probeer graag gratis software uit.

 

zoek-results.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.