Ga naar inhoud

Verticaal Zoeken in ander tabblad


Freddy_Mulder

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

 

Wie zal mij willen helpen op een of ander manier krijg ik het niet voor me kaar om verticaal te zoeken in een ander tabblad

Ik heb een tabblad kosten, 5B en Verschil, op het tabblad verschil wil ik zowel gegevens van kosten als 5B hebben om deze makkelijk te vergelijken.

zodra deze niet overeen komen moeten deze rood gekleurd worden.

maar aangezien ik de gegevens geeneens naar een apart blad krijgt hoop ik dat iemand mij kan helpen.

 

ik heb een deel in een bestand gezet.

 

Freddy Mulder

Temp.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee foutjes:
Het eerste is hierboven al genoemd: je zoekt bv. op "Totaal  150000" waaarbij er 2 spaties staan tussen Totaal en 150000. Voor het blad "Kosten" is dat juist, maar in het blad "B5" staat er tussen Totaal en 150000 maar 1 spatie. Je moet dus ofwel in het blad B5 na 'Totaal' ook 2 spaties plaatsen, of in het blad "Kosten" én in je vert.zoekfunctie 1 spatie weghalen. Best lijkt mij om maar 1 spatie over te houden, dat voorkomt vooral bij anderen verwarring.

 

Het tweede is de vert.zoekfunctie voor het blad B5. Die luidt: =VERT.ZOEKEN(A11;'5B'!D:H;8;ONWAAR)

Het getal 8 moet je wijzigen in 5. Je moet nl. niet tellen vanaf kolom 1 maar vanaf kolom 4, je zoekbereik startimmers in kolom D.

Niet fout, maar in plaats van D:H kun je beter een nader gedefinieerd bereik gebruiken, bv. D2:H1000 (als je gegevens niet meer dan 1000 rijen omvatten); het heeft weinig zin en het is niet efficiënt om in meer dan een miljoen rijen te gaan zoeken als je maar 1000 rijen gebruikt.

 

Om #NB te vermijden, gebruik in het blad "verschil":

 in C1: =ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A1;Kosten!A2:G1000;6;ONWAAR);"")

in D1: =ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A11;'5B'!D2:H1000;4;ONWAAR);"")

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.