Ga naar inhoud

Display drivers crashen bij 'Overwatch'


TheBlubKing

Aanbevolen berichten

Beste

Na een nieuwe update van het spel 'Overwatch' heb ik er een probleem bij gekregen. Na een aantal minuten (soms na een langere tijd) in het spel gaat m'n scherm zwart en hoor ik het disconnect geluid van Windows. Ik krijg niks van foutmelding. Ook het toetsenbord werkt niet meer, basically, ik kan niets meer doen behalve dan een hard reset te doen. Het geluid blijft werkt wel nog  want ik kan nog steeds met mensen praten via Teamspeak, alleen hoor ik het geluid van het spel haperen. Na de hard reset als ik m'n pc terug opnieuw opstart komt er een witte lijn helemaal over mijn scherm te staan en word ik geforceerd om weer een hard reset te doen. Soms fixt dit het probleem zelfs niet en kom ik weer op de witte lijn op m'n scherm, pas na een tijdje start de pc weer gewoon op. Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken? GPU drivers zijn up to date, heb ook al gezocht op forums van Blizzard waar mensen zijn met gelijkaardige problemen maar niets lijkt te werken. Iemand enig idee? Misschien heeft het iets met de voeding te maken? 

(GPU: GTX970, CPU: i5-4690)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het crashen is inderdaad gestopt na het poetsen maar het zo me toch verbazen dat dit het probleem was aangezien er bijna geen stof in zat. Misschien heeft het in en uittrekken van alle draden enz. geholpen? Ook nog eens een vlug vraagje, ik heb momenteel een voeding van 330W maar zou ik best een voeding kopen met meer Watt aangezien dit ook wel problemen kan brengen als de voeding wat ouder wordt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, TheBlubKing zei:

Misschien heeft het in en uittrekken van alle draden enz. geholpen?

Dit zou inderdaad het crashen kunnen oplossen.

 

 

13 uren geleden, TheBlubKing zei:

ik heb momenteel een voeding van 330W maar zou ik best een voeding kopen met meer Watt aangezien dit ook wel problemen kan brengen als de voeding wat ouder wordt? 

Om te bepalen hoe sterk je voeding moet zijn, moeten we weten wat je hardware juist is.

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

 

Op deze site kan je dan snel de sterkte van de voeding berekenen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voeding van 330W die je nu gebruikt, is wel het minimum.

Een te zwakke voeding kan ook aanleiding geven tot crashes.

Hier een berekening van de voeding voor jouw hardware: http://outervision.com/b/qz3eiS

Er is dan nog geen rekening gehouden met de fans die ook stroom nodig hebben.

Als je een nieuwe voeding wil aanschaffen, zou ik gaan voor 450W, dan heb je zeker voldoende en nog een marge voor latere uitbreiding.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.