Ga naar inhoud

Printopdracht vanuit Office apps: niet in wachtrij


FlorianB

Aanbevolen berichten

Beste

 

Sinds gisteren heb ik een nieuwe printer aangeschaft. Het gaat om een HP ENVY 4522. De installatie verliep zonder problemen, het stuurprogramma en de bijbehorende softwareonderdelen staan er gewoon op. Nu is het zo dat als ik een document vanaf mijn laptop (Asus Pro v78, Windows 10) wil afdrukken uit een Office Applicatie (zowel 2007 als 2016) (Bijvoorbeeld Word, Powerpoint, Excel, ...) de printopdracht gewoon niet in de wachtrij verschijnt.

 

Zowel via USB aansluiting als via Wifi connectie komt er niets in de wachtrij. Geen enkele foutmelding of waarschuwing verschijnt er. Wanneer ik dan een PDF of een online webpagina wil afdrukken, lijkt het of er niets aan de hand is, en komt de opdracht gewoon direct in de wachtrij, zowel via USB aansluiting (computer <-> printer) als via wifi doet hij dit zonder moeite. 

 

Identiek hetzelfde probleem doet zich voor met een andere laptop waarbij ik de printerapparatuur heb geïnstalleerd. Alles werkt, behalve printen uit een Office onderdeel.

 

Een aantal feiten waardoor er enkele oorzaken wegvallen:

-Malware of virussen liggen niet aan de basis, vorige week nog is er op beide computers een check gebeurd via dit forum (RSIT, zoek.exe, adw cleaner) 

-De printer staat gewoon ingesteld als standaard printer (het groene vinkje is aanwezig, wanneer ik hem selecteer)

-De optie "offline gebruiken" is zeker uitgeschakeld

-De printer behoort tot het netwerk

-De printer is net nieuw, het is niet zo dat hij in het verleden wel al uit Office Applicaties kon afdrukken

 

Ook wanneer ik op 'Printer toevoegen' of 'Printer zoeken' druk krijg ik een foutmelding die hieronder in de screens weergegeven wordt.

 

Enkele screenshots ter verduidelijking:

Printer selecteren om via Word af te drukken: http://prntscr.com/cxuhlm

Printopdracht uitvoeren via Word: https://gyazo.com/e221f114ac295e0f120f0afd659c8105

Printer zoeken/ toevoegen: http://prntscr.com/cxuja7

 

Hopelijk weet er iemand raad met mijn probleem! :) Indien er nog extra info ontbreekt, geef ik deze graag mee.

 

aangepast door FlorianB
Aanvulling ivm foutmelding
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probbeer eens een herstelinstallatie uit te voeren voor het office pakket.

 

Ga naar configuratiescherm - programma's

Selecteer de office installatie en klik op verwijderen.

Kies dan voor herstellen.

Herstart de pc en kijk of je dan wel kan printen vanuit een office toepassing.

 

Lukt het nog steeds niet, overweeg dan een volledige herinstallatie van het office pakket.

Office verwijderen via configuratiescherm - programma's.

Register opruimen met CCleaner.

Office herinstalleren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het herstellen heb ik geprobeerd, zonder weinig resultaat. Voor ik de herinstallatie probeer heb ik nog een vraagje. 

Ik merk namelijk dat bij de instellingen van de printer > poorten,  er verschillende opties niet werken. Ik kan de poort van de printer niet configureren, ik kan ook geen nieuwe poort van het poorttype van mijn printer aanmaken, en dit voor zowel de draadloze verbinding van laptops naar printer, als via de USB kabel. (Screen van foutmelding: http://prntscr.com/cye63x)

 

Kan ik deze poort op een bepaalde manier opnieuw instellen? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De printerpooling had geen effect, wat ik nu wel merk is dat de printopdracht al die tijd zeer kort in de wachtrij verscheen, het lukte me juist om het te screenen. http://prntscr.com/cysru9 Echter verdwijnt de opdracht na amper een second al naar een plaats die voor mij tot noch toe onbekend is. 

aangepast door FlorianB
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rare situatie. :hmmmm:

Ik heb er ook geen verklaring of pasklare oplossing voor.

Wat je nog kan proberen is het volgende.

 

Verwijder de pinterinstallatie.

Sluit de printer aan de pc met de usb en herstart de pc.

Normaal wordt dan de printer herkend als nieuwe hardware en zal windows een gepaste driver installeren.

Als het dan lukt om af te drukken vanuit office, zijn we toch al een stap verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, kweezie wabbit zei:

herstart de pc

Ooit deze ervaring gehad: (wel nog in XP, maar 'k geef het je maar mee voor-het-geval-dat):

" Printer van lpt naar usb:

a. deïnstalleren van de printer (was een HP)
b. mappen in verkenner van HP en hp deskjet 930c series manueel verwijderd
c. regcleaner (jvtools) de zaak laten opruimen
d. gereboot (printer afgekoppeld)
e. nog maar eens die regcleaner erover laten gaan

en ... toen stond nòg bij mijn Configuratiescherm vermeld"

 

(achteraf de 'resten' eruit gekregen via de zoekfunctie van de regcleaner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Beste

 

Al even geleden ondertussen, maar ik zit nog steeds het probleem.

Ik zag wel dat iemand met dezelfde printerreeks exact hetzelfde voorhad. Bij hem was het een virus dat zich ergens tussenin had genest. 

Het vervelende is wel dat ik onlangs nog een cleanup liet doen bij jullie (http://www.pc-helpforum.be/topic/64702-nakijken-logjes/) en daar werd niets bij gevonden. 

 

Kan ik misschien nogmaals met bepaalde software (bv. reg cleaner) specifiek de verbinding tussen printer - computer nogmaals gedetailleerd controleren op dergelijke fouten? 

Zo ja, is het mogelijk hier enige stappen in te geven? Hopelijk kan ik het hiermee dan wel opgelost krijgen.

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien de cleanup gedaan werd vlak voor de aansschaf van de printer, is de kans klein dat er een besmetting in het spel is maar we gaan het voor de zekerheid toch nakijken.

 

Download de 51a5c8edc4692-icon1337952077.pngFarbar Recovery Scan Tool 64 bit van  de onderstaande link.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam FRST.txt en Addition.txt op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.