Ga naar inhoud

SanDisk Cruzer 16GB start vraag wachtwoord niet op


Joke4Joke

Aanbevolen berichten

Ik heb een USB-stik van SanDiskCruzer 16GB dat reeds enkele jaren meegaat. Ik denk dat de aankoop dateerd van ongeveerhet  jaar 2000.

Heel wat data zonder Back-Up zitten daar op. Gezien geen bewegende delen ging ik er van uit dat daar niets mee kon gebeuren. Zit belangrijke privé en professionele informatie op en vandaar een Stick met paswoord.

Normaal steek je de stick in een USB poort en gaat de USB stik rood opgloeien en gaat dat terug weg. Dit gebeurde enkele malen totdat er een aanlogschermpje voor je paswoord op het scherm komt. Iets zoals U3 of zo. Nu gebeurd dat niet meer, het lichtje gaat aan en niet meer uit. De exe start niet denk ik. Toe alles nog werkte en je dan met de verkenner gaat kijken naar de stick alvorens het wachtwoord in te geven, zie je een klein programmaatje .exe en  .dat denk ik,dat er voor zorgt dat het aanlogscherm zichtbaar wordt.

Als je het paswoord juist hebt ingegeven (dat ken ik nog) kan men aan de inhoud van de stik via de verkenner. Alleen start het programmatje nu niet op, kan ik ook geen paswoord ingeven en starten. De verkenner ziet dan ook de schijf of stik niet. Kan iemand, die dezelfde stick heeft mij dat bestandje eens mailen? Ik denk dat ik dit voorval enkele jaren geleden nog eens heb gehad en door het exe bestandje aan te klikken kreeg ik het inlogscherm te zien en kreeg ik de stik terug aan de praat. Het rare is dat ik data aan het wegschrijven was naar de stick en toen ik terug naar mijn scherm keek was de stik plots niet meer zichtbaar.

IK BEN GEEN HELD MET INFORMATICA DUS INDIEN MEN EEN UITLEG GEEFT? DENK ER DAN AUB AAN DAT IK ER NIET VEEL VAN KEN.

Dank u van harte voor de hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joke,

Ik denk dat je best eens je driver van je usb stick helemaal opnieuw installeert. Dit doe je als volgt:

1. Start> apparaatbeheer en kijk even wat er verdwijnt en verschijnt als je de usb stick insteekt of uittrekt.

 

2. Zoek even naar je usb stick en als je je gevonden rechtsklik je op de naam.

 

3. Kies nu voor apparaat verwijderen of zoiets.

 

4. Trek de stick uit.

 

5. Start je computer opnieuw op om zeker te zijn dat hij je wijzigingen heeft opgeslagen.

 

6. Steek nu je usb stick terug  in je pc. Normaal wordt het stuurprogramma (driver) automatisch opnieuw geïnstalleerd.

 

Kan je nu wel je wachtwoord intikken?

Hou je me even op de hoogte?

Alvast bedankt!

Mvg

Jonas

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je de stick niet ziet in de pc, kan je er ook dat u3 programmaatje er niet opzetten.....

heb je de stick geprobeerd in een andere pc, en reageert ie daar ook niet, dan moet je vrezen voor je bestanden.

dat ie geen bewegende delen heeft zegt niets, ook een usb-stick kan kapot gaan, net als alle elektronica.....

geeft ie geen teken van leven meer, dan zou je als laatste poging 'm kunnen insteken op een Linux-xomputer, die hopelijk om dat u3-slotje heen nog wel de data kan lezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info. Inderdaad, de usb stick is niet te zien, ook niet op een andere PC. Ik heb dat enkele jaren geleden ook al eens aan de hand gehad. Toen had ik het U3 programma (exe) op de kop kunnen tikken en door daar op de Exe te klikken starte de usb stick wel op alsof ik het exe programma van de stick zelf had gebruikt. Ik denk dat de exe op de stick niet start.

Waar kan ik die exe vinden? Ik heb op de site van Sandisk gaan zoeken maar niet gevonden.

Ben wel niet zo begaafd in informatica (56 jaar oud weet je). :)

Ik had wel die bestanden willen openen en dan alles op een SSD over te schrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-10-2016 om 16:27, Joke4Joke zei:

Ik heb een USB-stik van SanDiskCruzer 16GB dat reeds enkele jaren meegaat. Ik denk dat de aankoop dateerd van ongeveerhet  jaar 2000

Zo oud kan die stick niet zijn. De eerste USB-stick verscheen eind 2000 op de markt en had een capaciteit van slechts  8 MB.

Sticks van 16 GB zijn er nog niet zo lang.

 

De beveiligingssoftware van SanDisk heet volgens mij SanDisk Secure Access. Die software is hier te downloaden: http://kb-nl.sandisk.com/app/answers/detail/a_id/8004/~/sandisk-secure-access-3.0-ondersteunings-informatie-en-download-pagina

Daar download je versie 3.0 van die software.

Oudere versies van SanDisk Secure Access vind je misschien door Google te gebruiken en te zoeken met deze zoektermen: "SanDisk Secure Access old version".

 

Maar veel kans geef ik je niet. Falstring schreef het al: alle elektronica zal ooit kapot gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.