Ga naar inhoud

Xp drivers werken niet


bio

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

Ik zit met het volgende probleem, ik zou graag weer een oud computer spelletje spellen. maar helaas werk deze niet onder Windows 10.

Nu heb ik geen zin om een duo boot te installeren en heb ik virtualbox ge installeert. Hier in heb ik vervolgens xp sp3 en alles updates in ge installeert.

Helaas wil hij nu niet mij vga drivers installeren. ter wijl ik wel xp drivers op cd heb staan 32bit als 64bit. Ik krijg dan de volgende melding:

Nvidia installatie programma kan niet door gaan: Dit Grafische stuurprogramma kon geen compatibele grafische hardware vinden.

Nu heb ik al ge probeert om via aperaatbeheer hem te laten zoeken in de juiste map maar ook dit werkte niet. ook zoeken op de nvidia site werkt niet aan gezien hun maar tot Windows 7 terug gaan. En ook auto zoeken werkt niet omdat ik hier Java 8 voor nodig heb en deze werk weer niet met Windows xp.

 

Hier iemand nog een idee ik hoor het graag,

 

Met vriendelijke groeten,

Bio

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-11-2016 om 14:14, bio zei:

Helaas wil hij nu niet mij vga drivers installeren. ter wijl ik wel xp drivers op cd heb staan 32bit als 64bit. Ik krijg dan de volgende melding:

Nvidia installatie programma kan niet door gaan: Dit Grafische stuurprogramma kon geen compatibele grafische hardware vinden.

Als je een virtuele machine aanmaakt in VirtualBox, simuleert VB de hardware in functie van het OS dat je wil gebruiken.

Deze hardware kan je zelf niet aanpassen en je kan dus ook geen drivers installeren.

 

Als het spelletje niet wil werken met de grafische kaart en drivers die VB heeft voorzien, heb je gewoon pech.

Je kan nog proberen om het uit te voeren in compatibility mode maar het is geen garantie dat dat zal weerkn.

 

 

Op 6-11-2016 om 14:14, bio zei:

En ook auto zoeken werkt niet omdat ik hier Java 8 voor nodig heb en deze werk weer niet met Windows xp.

Java 8 kan je wel installeren op Windows XP.

Je krijgt wel een boodschap dat je beter overstapt naar een nieuwer OS maar als je op OK klikt, wordt java 8 wel gewoon geinstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.