Ga naar inhoud

router, accespoint, repeater nodig?


pietervdb

Aanbevolen berichten

Ik heb thuis problemen met mijn wifi-netwerk, de situatie is als volgt: Beneden in de gang staat de wifi-modem van Telenet, maar deze is in een kast ingewerkt en staat naast de elektriciteitskast. Hierdoor heb ik in verschillende ruimtes zeer slechte wifi. Ik wil mijn wifi-netwerk verbeteren, maar weet niet goed welk apparaat ik hiervoor nodig heb. Ik twijfel tussen een accespoint, repeater of router. Ik wil nog even opmerken dat we in een groot oude hoeve wonen met zeer dikke muren. Welk apparaat heb ik nodig, kan iemand mij aankoopadvies geven zodat ik met 1 apparaat een stabiel en snel wifi-netwerk heb.

 

Alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, jonasthegamer zei:

Heyyyyyyy pietervdb!

 Hier heb ik een apparaatje voor je gevonden van Telenet zelf maar ik vrees dat je wel meer dan 1 apparaat gaat nodig hebben. Kijk hier maar eens even of je er iets mee kunt t doen: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/alles-over-powerline/

 

Mvg Jonas

Hey Jonas,

Ik heb het eens bekeken, maar zo een powerline lijkt me toch niet zo interessant vermits je er dan meerdere moet kopen en telkens een stopcontact verliest + ik kan er mijn printer niet op aansluiten. Ik heb ondertussen wel een product gevonden dat denk ik geschikt is:  https://www.bol.com/nl/p/ubiquiti-networks-uap-ac-pro-wlan-toegangspunt/9200000051103839/?country=BE

 

Toch bedankt voor de informatie!

Groeten,

Pieter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm,

Lijkt me een goed apparaatje en ik heb het ook al in veel restaurants zien hangen dus het moet wel iets goed zijn. Ook heeft het 2 ethernet poorten dus dat is ook in orde. Alleen jammer van de hoge prijs!

Mvg,

Jonas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ondertussen ontvangen thuis, maar ben er toch niet 100% tevreden over. Ik had gedacht dat ik door 1 apparaat in het hele huis een stabiele dekking zou hebben. Helaas hebben we wel een groot oud huis met dikke muren, maar ik dacht dat zo een duurder apparaat dat ook in veel bedrijven gebruikt wordt toch een oplossing zou bieden. In principe zou ik  beneden ook nog zo een access point moeten hangen van dat zelfde merk, maar dat is me toch wat te prijzig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.