Ga naar inhoud

Regelmatig beperkte verbinding


waxyke

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Sinds enige jaren valt de internetverbinding uit het niets op beperkte toegang. Er zijn dagen geweest waar dit elk uur gebeurde, uren dat het om de 10 minuten gebeurde en weken waar het slechts een aantal keer voorkwam. Wanneer het probleem zich voordoet kan je het altijd oplossen door het netwerk te selecteren en 'problemen oplossen' te kiezen. De netwerkadapter word dan opnieuw ingesteld & internet is terug. Echter zoals je wellicht kan voorstellen had ik liever een permanente oplossing.

 

Gedurende die jaren ben ik 1x verhuist en het probleem heeft besloten mee te komen. :-) Ik werk via een router van telenet & wanneer ik mijn laptop met kabel hierop aansluit gaat alles goed. (uiteraard heb ik dit niet dagenlang geprobeerd) Aan mijn modem heb ik een powerline (met wifi) gekoppeld. Omdat ik initieel dacht dat het probleem hieraan lag heb ik onlangs een nieuw model gekocht. Momenteel werk ik met een Devolo dLan 1200+ Wifi, welke het tot nu toe al stukken beter doet dan mijn vorige TPLink. 

 

Via m'n TPLink powerline had ik trouwens ook geen toegang tot de instellingen, via het IP-adres, wat wel zou moeten lukken. Daarnaast lukte het ook niet om mijn draadloze printer te laten werken via m'n laptop (uiteraard zaten ze op hetzelfde netwerk). Dat lukt via m'n Devolo gelukkig allemaal wel!

 

Ook niet onbelangrijk -> Het probleem doet zich zowel op een Acer laptop & Macbook Pro als smartphones voor. 

 

Iemand enig idee wat de oorzaak van dit probleem zou kunnen zijn? En hoe ik tot een permanente oplossing kan komen?

 

In bijlage staat er een uitdraai van ipconfig /all  . Deze uitdraai heb ik net genomen terwijl het probleem zich niet voor doet. (weet niet of dit belangrijk is)

 

Mochten jullie nog iets nodig hebben, let me know!

 

Bedankt!

 

 

 

 

 

ipconfig all.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Wayke,

 

Een van de meest voor de hand liggende oorzaken is het kanaal waarop je wifi-signaal wordt uitgezonden. Wanneer er in de buurt meerdere routers staan, kunnen deze elkaar storen. Wanneer je dit bij installeren niet hebt aangepast, staat deze nog op het standaard kanaal ingesteld. Aanpassen van het kanaal kan je probleem soms oplossen. Met de Android-tool "Wifi-Analyzer" kun je mooi zien hoeveel routers er in de buurt staan en welk kanaal het beste is voor je instellingen. Mijn advies is dus om dit eerst eens te proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello Captain Kirk,

 

Zonet Wifi Analyzer geprobeerd en merkte op dat het kanaal welke ik gebruikte inderdaad volop werd gebruikt door omwonenden.

Ik had dit reeds geprobeerd met m'n TP link maar aangezien ik geen toegang had tot de instellingen lukte mij dit niet.

 

Bij m'n Devolo lukt het gelukkig wel! In bijlage een screenshot van Wifi Analyzer.

Valt er ook nog iets te doen aan de transmission speed? Dit lijkt me vrij laag.

 

Ik heb ook nog een screenshot van Wifi analyzer op m'n router van Telenet erbij gesmeten. Aangezien ik ver van de router zit lijkt het me niet abnormaal dat het signaal & transmission speed etc niet goed is. Of denk ik hier verkeerd?

 

Alvast bedankt voor de goede raad!

wifi analyzer.jpg

Wifi analyzer Router.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide logjes met ipconfig geven hetzelfde beeld.

Eigenlijk is dit normaal want er wordt enkel gekeken naar de verbinding met de router en die is nog altijd OK.

Probeer eens de modem of modem/router te herstarten.

Ofwel met de knop op het toestel ofwel de stekker uittrekken en 2 minuten wachten alvorens weer in te steken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van zodra het probleem zich weer stelt probeer ik bovenstaande eens! Sinds de laatste update heb ik allesinds geen beperkt internet meer gehad. Ik heb nu ook zelfs bereik in m'n tuin, wat ik voorheen niet had. Het wijzigen van het kanaal heeft allesinds al een positief gevolg gehad. Alvast dank daarvoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.