Ga naar inhoud

laptop op amazon voor spotprijzen.


Abramelin

Aanbevolen berichten

Geen idee wat ik er van moet denken. Ik overweeg een licht verouderde gamerlaptop aan te schaffen, iets met een oudere gtx680 videokaart ipv aanbiedingen met een gtx750 kaartje.

Waar ik nu van achterover sla zijn de laptops van sager (de fabrikant sager), ook wel voorkomend onder de naam clevo. Dat zegt mij totaal niets. Voor 400 tot 450 dollar vind je al een laptop met  Intel Core i7-6700HQ 2.6 Ghz  en een schijf van 1tb. Een fenomenale 

  • NVIDIA GeForce GTX 1070 w/8GB GDDR5

Ik zie geen topic voor aankoopadvies maar de prijzen van deze fabrikant stemt mij tot nadenken. Maakt dit iemand op deze forum wantrouwig, of zet deze fabrikant ons tot snel aankopen aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat het over Amazon in de Verenigde Staten? Vanwege de lage koers van de dollar lijkt het aantrekkelijk om elektronica zoals een laptop in de Verenigde Staten aan te schaffen.

Maar denk dan wel aan de extra kosten (verzendkosten, invoerrechten, inklaringskosten, BTW) die er voor jou, als koper, bij zullen komen. Die extra kosten kun je hier grofweg laten berekenen: https://thomas.vanhoutte.be/tools/customs/nl/

Een laptop van € 450 bij Amazon zal jou dan uiteindelijk ruim € 600 kosten.

Hier vind je terug welke extra kosten berekend zullen worden: http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/citizens/pakket.htm

 

Daarnaast moet je aan de mogelijkheid denken dat er iets mankeert aan de bestelde en geleverde laptop. Dan is het niet zo makkelijk om gebruik te maken van je garantie. Het ding moet dan mogelijk teruggestuurd worden naar de V.S.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die waarborg heb je gelijk in. Via ebay word doorgaans de invoer meegeteld onder het tabje verzending. Op Amazon heb je dan de optie om te filteren op 'verzending naar België'. Dan staan er prijzen voor oudere gamerlaptops vanaf 850 euro. Dus Amazon valt in ieder geval af. En zo lang het moederbordje niet stuk is heb ik doorgaans geen garantie nodig. Herstel of upgrade doe ik tenslotte steeds zelf. En die garantietermijn is snel afgelopen. Dat geeft niet de doorslag voor mij. Wel ben ik bij nvidia al eens gaan piepen, en stel daar vast bij de oudere graka dat de gtx680 reeds een geheugenbus heeft van 256-bit en beschikt over pci express 3.0. Ter vergelijking, ik werk momenteel met een packard bell easynote mh36 van 7,5 jaar met intelchip. Ik heb het niet echt nodig, maar wel heb ik voor enkele spelletjes van mijn vrouw via facebook en een spelletje dat ik online speel wel de cpu vervangen. ik gebruik nu een dualcore t9500 2.6ghz op socket 478. Een groot verschil vergeleken bij de celeron 1.8ghz die standaard was. En een ssd omdat de schijf 2 jaar terug de geest gaf. Het is een nieuwe laptop geworden. Maar als ik nu een laptop aanschaf word het een koopje ergens op het net. Maar eentje met goede eigenschappen die ik makkelijk 5+ jaren kan gebruiken zonder de avonturen van upgrade doen. Daarom focus ik me op licht verouderde gamerlaptops. Eigelijk was ik aan het zoeken naar een subforum voor aankoopadvies maar dat zag ik op dit forum niet staan. Dus gooide ik dit maar hier neer.

Eventuele tips of uitwisseling van ervaringen zou ik in ieder geval leerzaam vinden. Terwijl kijk ik wat rond op het net.

Het invoeren vanuit de europese unie, zelfs het Verenigd Koninkrijk zou eenvoudiger moeten zijn. Ik importeerde in Augustus nog een oude motorfiets (bj 1993) vanuit Nederland. Daar komt niet veel bij. Douanedocumentje van 10 eurocent, validatieprocedure van 65 euro en inschrijving met Belgische plaat. Dat soort zaken moet ik voor electronica nog eens uitzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Abramelin zei:

Eigenlijk was ik aan het zoeken naar een subforum voor aankoopadvies maar dat zag ik op dit forum niet staan.

Ik weet niet of je jouw vraag hier zelf al neer had gezet (daar had ik niet op gelet, toen ik mijn antwoord schreef), maar je vraag staat momenteel in het subforum Aan- en verkoopadvies.

Mogelijk is je vraag daarheen verplaatst door een moderator.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Lang geleden dat ik hier nog langskwam. Heb nog een bod lopen voor een Clevo uit 2014 met Nvidia gtx 780. Lijkt me performant genoeg voor mij. Op videobenchmarkschoort deze nog beter dan een gtx 960. Maar daar gaat het even niet over. Nu staan er plots (vandaag geplaatst voor een looptijd van 30 dagen) laptops van HP, nieuw en verzegeld door de fabrikant en 2 in 11 van Lenovo refurbished. Voor prijzen van 40 tot zelfs 20 dollar. Ik ga daar voorlopig niet op in want er zijn wel reviews maar 0 feedback terwijl er tientallen reeds verkocht zijn. Klopt iets niet. Wat ik me wel afvraag is puur hardware.

Zo zie ik laptops staan met een 7th gen i7 CPU. Deze heeft een videochip Intel 630 die behoorlijk schoort. beter dan de videokaartjes van AMD die er word ingezet. De Radeon R7 M440 en de Radeon R7 M660 zijn er daar 2 van.

Hierbij vraag ik me af wat het nut van die ogenschijnlijk overbodige extra hardware kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.