Ga naar inhoud

DVI - HDMI verschil


ruud

Aanbevolen berichten

Bedankt voor de hulp alvast, nu je zegt die nieuwe monitor via DVI aan te sluiten, enig nadeel is voor zover ik kan zien in de handleiding (want nergens foto te vinden van aansluitingen) is op de nieuwe monitor geen DVI aansluiting te vinden, en zeggen ze een HDMI - DVI kabel te gebruiken en op HDMI1 aan te sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je er in geslaagd om de HDMI-ingang van de monitor toe te wijzen aan je PC? Dit werd, zoals gezegd, verscheidene keren als mogelijke oplossing aangegeven:

 

Quote

 

You might want to try the following to try and improve HDMI connectivity to a PC.

* Using the Samsung remote press the 'source' button
* Now press the 'Tools' button
* Highlight 'Edit Name' and press the 'OK/Accept' button
* Move the selected input to HDMI and press the 'OK/Accept' button again.
* Move the selection to 'PC' and again OK your selection.

 


Er wordt ook verondersteld dat de HDMI-ingang niet overweg kan met de HDCP codering. (HDCP is een digitale kopiëerbeveiliging).


Wat je nog kan proberen is de Telenet digicorder en de monitor verbinden met de HDMI-kabel:

  • Als je dan ook slecht of geen beeld hebt, kan je inderdaad de monitor verdenken. In dit geval kan de nieuwe (recentere) monitor wel goed werken.
  • Als je een goed beeld hebt met Telenet, dan is er iets mis met de combinatie PC/monitor. De kans is groot dat de nieuwe monitor dan ook niet goed werkt.

Mocht je toch de V27F390FEW willen aankopen, vraag dan zeker in de PC-winkel om eens een PC via HDMI aan te sluiten vooraleer een keuze te maken!

 

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

aanpassing gedaan, moet nog wel testen met kabel straks.

 

Telenet is perfect beeld, met simpele HDMI kabel die bij toestel was.

 

De nieuwe in de winkel testen vergeet dat maar, geen enkele winkel gaat er eentje uitpakken en even aan computer hangen hoor.

Trouwens ben al bij Mediamarkt, Krefel, Makro gaan zien nergens staat toestel uitgestald....

 

Alvast bedankt voor al je moeite hier om me te helpen, hou jullie op de hoogte.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doch nergens foto te vinden waar je visueel zou kunnen zien wat de aansluitingen juist zijn.

 

Ze vermelden wel D-sub aansluiting is dat misschien een DVI ingang?

 

 

Alvast bedankt voor al je moeite hier om me te helpen, hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ruud, jij bent van plan om deze monitor te kopen: Samsung V27F390FEW

Dat is natuurlijk niet in eerste instantie een monitor voor een pc. Het is een televisie. En deze televisie heeft 2 HDMI aansluitingen en 1 VGA (= D-Sub) aansluiting. D-Sub is een heel andere aansluiting dan DVI. Er zit dus geen DVI-aansluiting op die televisie.

Is er een reden dat jij hebt gekozen voor een televisie in plaats van een monitor die specifiek bedoeld is voor een computer? Wil jij misschien ook tv gaan kijken met die monitor?

Daarnaast is het scherm licht gebogen. Dat vinden sommige mensen leuk, maar veel nut heeft dat volgens mij niet; het scherm wordt er wel duurder door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het Telenetbeeld perfect is, dan is de HDMI-aansluiting in orde. Het probleem zit dan allicht in de instelling van je videokaart.

Het toestel staat in geen enkele winkel uitgestald, wellicht omdat het niet in voorraad is? Volgens Samsung is het momenteel ook niet on-line te koop.

D-Sub aansluiting is een analoge aansluiting (= VGA).

Er zit geen DVI-aansluiting op dit toestel:

__aansluitingen.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank aan allen.

 

Idd, deze dient voor beide staat in bureel waar ik meeste van mijn tijd doorbreng en niet de ruimte heb om tv en monitor te plaatsen, nu switch ik lustig rond van pc naar tv en dat wil ik natuurlijk blijven doen, de keuze op de nieuwe zal ik zeggen is omdat ik tevreden ben van samsung en de afmetingen perfect vallen in de ruimte die ik heb in mijn bureel aan de muur.

 

Maar ben nog toch zwaar aan het twijfelen om alles te laten zoals het is.

Ga nog even de test met de HDMI kabel doen seffes, de instellingen zijn aangepast ondertussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, vrienden weer ben ik hier eens goed en degelijk geholpen geweest.

 

Net de test met de HDMI gedaan na de instellingen te hebben aangepast zoals hier boven aangegeven werd, en heb normaal en goed beeld.

:top:

 

:thankyou-bor::thankyou-bor::thankyou-bor:

 

Ga zaterdag is naar de winkel en zien om te bestellen.

aangepast door ruud
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.