Ga naar inhoud

Corrupte chkdsk.exe, mogelijks door malware.


Broerke

Aanbevolen berichten

Mijn eerste post op dit forum heeft eigenlijk mijn schoonbroer als oorzaak. Doorgaans ervaar ik zelf weinig computerproblemen.

Mijn schoonbroer zijn computer blijft altijd maar heropstarten. Bijgevolg vraagt hij aan mij om de gegevens er af te halen en er een nieuwe harde schijf er in te droppen. Ik koppel zijn harde schijf aan in mijn computer maar volgens de schijfbeheerder van Ubuntu is die schijf in orde. Bijgevolg heb ik mijn computer opgestart onder W7. Microsoft Security Essentials vindt één virus, een trojan, maar na enig opzoek werk blijkt deze niet de oorzaak van het heropstarten. Vervolgens heb ik een onlinescan uitgevoerd met NOD32. Deze vond heel wat meer en heeft alles mooi verwijderd. Intussen vraagt mijn schoonbroer om zijn gegevens door te sturen. Afbeeldingen, tekstbestanden, mails, nog andere mails, andere afbeeldingen, ... Hij laat mijn weinig tijd en ik heb een actieve dagtaak naast mijn computer interesse.

 

Bijgevolg is ook mijn computer besmet geraakt. Ik heb nochtans nooit een *.exe uitgevoerd vanop zijn harde schijf. Bij een opstart vraagt mijn computer om een chkdsk uit te voeren om mijn harde schijf op consistentie te controleren. Niks abnormaals alleen:

SAM_3401.jpg

 

SAM_3403.jpg

 

Het duurt dus meer dan 45 minuten. Daarna start mijn computer opnieuw op, blue screen, start opnieuw op, blue screen, ...

Bleu_screen.png

Ik start mijn computer op onder XP en die voert een chkdsk uit op de partitie waar W7 staat. Bijgevolg kan ik mijn computer terug opstarten onder W7, op voorwaarde dat ik geen chkdsk laat uitvoeren waar hij bij iedere opstart om vraagt. Een back-up terug zetten, ik heb er ééntje gemaakt op 04/12, wordt geweigerd. Een systeemherstel wordt geweigerd ... Ubuntu ervaart problemen met mijn grafische kaart en netwerkprinter, bijgevolg maak ik het meest gebruik van W7. Hoe los ik dit probleem op? Hoe krijg ik dit probleem opgelost onder de Windows Vista van mijn schoonbroer? Dank u wel voor uw advies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

 

Quote

The PROCESS1_INITIALIZATION_FAILED bug check has a value of 0x0000006B. This bug check indicates that the initialization of the Microsoft Windows operating system failed.

Cause

Any part of the disk subsystem can cause the PROCESS1_INITIALIZATION_FAILED bug check, including bad disks, bad or incorrect cables, mixing different ATA-type devices on the same chain, or drives that are not available becuase of hardware regeneration.

De blue screen zou kunnen komen van een foutief aangesloten disk.

 

Je spreekt hier van windows XP, windows 7 en Ubuntu.

Staan die elk op een aparte schijf of staan ze slechts op een aparte partitie van dezelfde fysieke schijf?

De Vista van je schoonbroer staat wel op een aparte schijf neem ik aan.

Hoe is die schijf verbonden met je pc, ingebouwd of in een docking met usb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De disk is of was goed aangesloten, daar ben ik 100 % zeker van!!

De besturingssystemen van Microsoft staan elk op een aparte partitie van eenzelfde harddisk. Via EasyBCD kan ik kiezen voor W7, Xp of Grub van Linux. Ook dit bootmenu staat op deze harddisk.

De besturingssystemen van Linux staan op een andere harddisk. Enkel Ubuntu werkt redelijk. Als ik de harddisk met de besturingssystemen van Microsoft afkoppel, start mijn computer op via het Grub-bootmenu. Mocht de harddisk met de besturingssystemen van Microsoft niet goed aangekoppeld zijn, start mijn computer dus standaard op onder Linux. Vandaar mijn eerste zin.

Er zit nog een derde harddisk in mijn computer met meerdere partities. Daarop staan al mijn documenten en de back-ups. Reserve back-ups van de Windows besturingssystemen staan er ook nog eens op de harde schijf waar de linux distro's op staan.

De harde schijf uit de laptop koppel ik intern aan. Momenteel is mijn dvd-writer niet aangesloten maar de harde schijf zit wel al terug in de laptop.

 

Harde schijven met slechte sectoren worden vervangen door nieuwe. Alle harde schijven in mijn computer zijn goed. De harde schijf met de Vista uit de laptop is goed maar niet meer excellent. Mocht deze in mijn computer zitten, ik zou ze nog verder gebruiken maar ik zou ze zeker opvolgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, kweezie wabbit zei:

mixing different ATA-type devices on the same chain,

Het feit dat je een laptopschijf en een gewone schijf op dezelfde kabel hebt aangesloten zou een oorzaak kunnen zijn.

De harde schijf van de laptop is dus weer afgekoppeld.

Heb je dan nog last van die blue screen en de chkdsk bij het opstarten?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De harde schijven worden naast de voedingskabel aangesloten met een Sata kabel. Bij Ide kabels had men inderdaad de mogelijkheid om meerdere harde schijven aan te sluiten op één datakabel, zijnde een Ide kabel. Het kan zijn dat er een Sata-kabel bestaat met een tussen aansluiting maar ik heb het alvast nog niet gezien.

 

Enkel op vraag van mijn schoonbroer werd de harde schijf aangekoppeld om bepaalde bestanden op te zoeken en door te sturen desnoods met behulp van Wetransfer. Zodra ik de harde schijf niet meer nodig had, werd deze terug afgekoppeld. Bij de laatste aankoppeling ben ik dus bovenstaande tegen gekomen. Iedere keer ik opstart onder W7 annuleer ik de vraag om mijn harde schijf op consistentie te controleren. Moet ik het aandurven om de checkdisk nog eens te laten lopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Broerke zei:

De harde schijven worden naast de voedingskabel aangesloten met een Sata kabel. Bij Ide kabels had men inderdaad de mogelijkheid om meerdere harde schijven aan te sluiten op één datakabel, zijnde een Ide kabel. Het kan zijn dat er een Sata-kabel bestaat met een tussen aansluiting maar ik heb het alvast nog niet gezien.

Ik wist niet dat de laptopschijf met sata aangesloten was.

In dat geval kan er geen vergissing in het spel zijn .

 

3 uren geleden, Broerke zei:

Iedere keer ik opstart onder W7 annuleer ik de vraag om mijn harde schijf op consistentie te controleren. Moet ik het aandurven om de checkdisk nog eens te laten lopen?

Ik zou de chekdisk toch nog eens laten lopen bij de opstart; gewoon om te kijken wat het resultaat is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal ik toch eerst chkdsk triggeren vanuit XP en mijn W7 eens serieus scannen op malware. Ik zal hier posten wat het resultaat is.

Onafhankelijk van het resultaat van mijn computer, hoe zou ik de Vista van mijn schoonbroer terug opgeknapt krijgen? Met mijn computer heb ik tal van mogelijkheden maar bij hem ben ik eerder beperkt. Hij heeft een backup op een usb stick van een jaar oud, maar eigenlijk heb ik, denk ik, voorlopig alle nodige data en documenten doorgemaild. Hij heeft zijn laptop niet meer echt nodig en ik zou er graag een dual boot van maken. Vista voor als hij toch nog iets nodig mocht hebben en Mint omdat mijn zus het gewoon is om met Mint te werken.

Eigenlijk is het een omgekeerde wereld. Mijn zus heeft angst om iets verkeerd te doen op een besturingssysteem waar dit moeilijk is daar ik ook nog eens enkele instellingen heb aangepast en mijn schoonbroer klikt op alles wat beweegt en weigert om Linux te leren kennen omdat iedereen op zijn computer Windows heeft staan ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Broerke zei:

Dan zal ik toch eerst chkdsk triggeren vanuit XP en mijn W7 eens serieus scannen op malware. Ik zal hier posten wat het resultaat is.

Je kan daarnaast ook het volgende doen in Win 7.

Open een opdrachtprompt met admin rechten.

Typ chkntfs /d en druk enter.

Hiermee ga je alle checkdisk instellingen terugzetten naar de standaardwaarden.

Sluit het opdrachtprompt en herstart de pc in win7.

 

Als daarna de checkdisk nog steeds wordt uitgevoerd telkens win 7 opstart, kan je het volgende doen in win 7.

Open een opdrachtprompt met admin rechten.

Typ chkntfs /x c: en druk enter.

Hiermee sluit je de C schijf (van win 7) uit van de checkdisk bij opstart.

Sluit het opdrachtprompt en herstart de pc in win7.

Nu zou de checkdisk niet mogen uitgevoerd worden bij de opstart en zou win 7 normaal moeten doorstarten.

 

Wat betreft de laptop van je schoonbroer.

Op 6-12-2016 om 19:24, Broerke zei:

Mijn schoonbroer zijn computer blijft altijd maar heropstarten.

Krijg je hier een of ander foutmelding bij?

 

Krijg je bij het opstarten meer dan 1 pieptoon?

Zo ja; kan je deze pieptonen dan noteren als was het een morse code en dan ook het bios van de laptop opgeven (als je dat kan achterhalen).

 

Heb je de standaardprocedure al geprobeerd?

Opstarten in velige modus en dan een van onderstaande opties gebruiken.

  • laatst gekende goede configuratie
  • opstartherstel
  • systeemherstel naar een vorig herstelpunt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast van harte dank voor het advies voor mijn computer. Momenteel ben ik aan het scannen voor malware en dat zal nog enige tijd duren.

 

Wat de laptop van mijn schoonbroer betreft: Ik heb beide bleuscreens in Gimp over elkaar gelegd en ik zie geen verschil. De laptop start op, er is een vliegensvlug bluescreen en vervolgens start de laptop opnieuw op. Het bleuscreen bevat dus dezelfde informatie zoals in mijn beginpost.

Opstarten in veilig modus => bleuscreen

Opstart herstel => Kan het probleem niet oplossen.

Dit ligt zo in mijn geheugen. Maar op mijn leeftijd kan dit geheugen al eens haperen. Bijgevolg zal ik het nog eens uitproberen. Mocht het resultaat anders zijn dat hetgeen ik mij meen te herinneren, ik zal het niet nalaten  om dit te posten.

 

Ondertussen is opstartherstel beëindigd. Computer is opnieuw opgestart, een bleuscreen en een nieuwe herstart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.