Ga naar inhoud

Nieuwe laptop


Aanbevolen berichten

Mijn HP mini die ik enkel gebruik op verplaatsing (om cursus te geven) heeft de geest gegeven. Ben ik dus op zoek naar iets nieuws, niet te groot om makkelijk ergens in een tas mee te nemen samen met boeken e.d. Thuis werk ik op acer aspire 17" waar ik zeer tevreden over ben maar deze is vrij groot om mee te sleuren. Een tablet zou misschien de oplossing kunnen zijn maar daar kan ik geen "actieve" powerpoints op draaien. Ik bedoel hiermee dat ik een dia kan laten verschijnen in verschillende tekst en foto delen en niet ineens de gehele dia. Als ik wat rondfiets op internet, lijkt mij bijvoorbeeld een acer uit de swift reeks wel iets maar deze wordt mij door diverse mensen afgeraden. Heeft het te maken met het OS (linux) dat ik gebruik of andere redenen, ik weet het niet. Kan er mij iemand raad geven, de financiële aderlating die ik hieraan zou koppelen ligt tussen €500 en €800 en dus liefst iets van acer gezien ik deze ken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Knapgastje, 

 

Er zijn een aantal verschillende laptops in deze prijscategorie die zeker en vast voldoen aan jouw doeleinden. Deze ASUS bijvoorbeeld is vrij voordelig maar biedt toch een erg mooi Full HD scherm, degelijke processor en een snelle SSD met 120 GB opslagcapaciteit. Iets duurder is dit toestel van Acer. Net zoals de ASUS hierboven heb je te maken met een 15,6 inch Full HD scherm, al is deze Acer wel wat sneller. De processor is wat vlotter, de SSD is wat kleiner met 96 GB maar je krijgt er wel nog 1 TB opslag op een traditionele harde schijf. De grafische kaart is hier ook wat sterker, wat leuk kan zijn als je af en toe een (licht) spelletje speelt. Verder biedt deze Acer ook de gloednieuwe USB Type-C poort, die de komende jaren de 'gewone' USB-poort moet vervangen zodat je in ieder geval wat 'future-proof' bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag superjona, bedankt voor je info. Ondertussen is de kogel door de kerk en heb ik mij een Acer Aspire ES15 aangeschaft. Het heeft heel wat aarde aan de dijk gehad maar bezit nu een (hopelijk) goed "speelgoedje" met een AMD A8 met 8 gig Ram en een ssd van 256 gig. Snel is dit ding in alle geval wel, heb alleen problemen ondervonden om linux mint naast windows 10 te krijgen en ben op het laatste overgestapt op het ultieme redmiddel, windows er volledig af en een complete linux installatie. Werkt heel vlot op het moment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.