Ga naar inhoud

externe harde schijf gevallen


Laura0101

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn externe harde schijf laten vallen. Bij het aansluiten op de computer herkent hij dat er een apparaat aan hangt, deze komt echter niet bij mijn computer te staan. Ik kan dus niet bij mijn bestanden op de schijf. Iemand enig idee of ik via een andere manier bij de bestanden kan?

Hoe werkt dit precies met een recovery programma op een externe harde schijf?

aangepast door Laura0101
Link naar reactie
Delen op andere sites

zo'n externe schijf bestaat uit twee componenten: de schijf zelf en het printplaatje met de interface die de schijf aanstuurt.

in het gunstigste geval is de interface kapot, in het ongunstigste de schijf, want dan kan alleen een duur bureau je data recoveren.

als je de schijf start en ingeplugd hebt: hoor je dan een geruststellend gezoem (schijf zelf lijkt nog ok) of regelmatige tikken (schijf is fysiek beschadigd)?

hoe te checken: (daar heb je enig technisch besef voor nodig) de schijf uitbouwen uit de behuizing en aan een pc die is opgestart met Linux hangen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.