Ga naar inhoud

video


wenneke

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Het scherm van mijn PC doet vreemde dingen als die op video bekijken staat.

Als ik het op pauze zet, krijg ik telkens een raar beeld met blokjes, dat was al een tijdje zo maar verder niks.

Sinds vandaag komen er ook blokjes als ik een video afspeel, waardoor ik dus niet meer kan kijken.

Ik voeg 2 foto's toe zodat je het beter kan zien wat ik bedoel.

Wat kan ik hieraan doen?

 

Groet,

Wendy

IMG_20170124_213309.jpg

IMG_20170124_213903.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk een probleem met de grafische kaart of het stuurprogramma.

Gaat het om een laptop of een desktop?

Kan je het merk, model en juiste type van de pc opgeven?

 

Kan je ook onderstaande uitvoeren.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens het speccy logje is het scherm aangesloten op de Intel HD Graphics.

Bij Acer is geen recentere driver te vinden maar bij Intel zelf is er wel een nieuwere driver.

Je kan de nieuwste driver hier downloaden.

Klik op de knop met win64_154028.4501.exe, acfcepteer de voorwaarden en sla het bestand ergens op waar je het makkelijk kan terugvinden.

Ga dan naar het bestand win64_154028.4501.exe en dubbeklik er op om de installatie te starten.

Bevestig de uitvoering indien dit wordt gevraagd en volg verder de instructies die op het scherm verschijnen.

Herstart nadien de laptop en kijk of het probleem is opgelost.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer maar helaas. Op de site stond nochtans dat de driver wel geschikt was.

Die gezipte file is ook om die driver te installeren maar vereist meer handelingen.

Die is dus ook niet bruikbaar.

 

Heb je de mogelijkheid om een extern scherm aan te sluiten op de laptop?

Probeer dat dan eens en kijk of het probleem zich op dat scherm ook voordoet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de tweede foto in de startpost wordt de betreffende video afgespeeld in de browser Google Chrome.

Standaard is in Google Chrome hardwareversnelling ingeschakeld. Dat kan in sommige gevallen voor zulke storingen in filmpjes zorgen.

 

Schakel hardwareversnelling eens uit. Dat doe je zo:

 

Klik in Google Chrome rechtsboven op de knop met de drie verticale puntjes. Kies dan Instellingen. Scrol op die pagina helemaal naar beneden en klik onderaan op 'Geavanceerde instellingen weergeven...'
Scrol dan op die pagina nog verder naar beneden totdat je bij het onderdeel Systeem bent: haal daar het vinkje weg bij: Hardwareversnelling gebruiken indien beschikbaar.
Sluit Chrome af en start Chrome daarna opnieuw.

Open dan een internetpagina met een video en speel die af. Merk je dan verbetering?

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.