Ga naar inhoud

Naamloze foto,s picasa


bernard

Aanbevolen berichten

Ik heb in picasa een ,, map,, staan met naamloze foto,s .

Dit zijn allemaal hoofd foto,s 

Op zich vind ik dit wel leuk , maar kan ik deze ook als map naar ,,mijn afbeeldingen ,, krijgen 

 

Ik heb geprobeerd met ,, map,, en dan verplaatsen , maar dat likt mij niet . Is er een andere oplossing ?

1.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die naamloze personen staan allemaal in de map Personen in Picasa. Wanneer je klikt op een van die naamloze personen, dan krijg je allemaal hoofden te zien. Als het goed is dan zijn die hoofden ook allemaal van dezelfde persoon.

Wanneer Picasa er niet zeker van is of een bepaald hoofd wel bij diezelfde persoon hoort, dan staan er 2 symbooltjes onder dat hoofd: een vinkje en een kruisje. Dan moet jij zelf beoordelen of het inderdaad om dezelfde persoon gaat. Is het echt dezelfde persoon, dan moet je op het groene vinkje klikken. Is het iemand anders, dan klik je op het rode kruisje.

 

Zijn het ook echt apart opgeslagen afbeeldingen van hoofden? Nee, absoluut niet. Dubbelklik maar eens op zo'n hoofd. Dan zal de foto getoond worden waarop het hoofd van die persoon aanwezig is, maar vaak staan er nog veel meer personen op die foto.

 

Je moet het zien als een aardigheidje van Picasa waardoor je snel alle foto's kunt terugvinden waarop één bepaalde persoon op staat.

Die losse hoofden zijn dus niet apart op te slaan in Mijn afbeeldingen > Foto's.

 

Natuurlijk is het ook de bedoeling dat jij Picasa helpt en die naamloze personen een naam gaat geven.

Stel je hebt een map met hoofden van een naamloze persoon geopend. Jij weet om wie het gaat. Dan ga je eerst alle hoofden verwijderen die niet bij die persoon horen.

Daarna geef je die naamloze persoon een naam. Dat schijnt op verschillende manieren te kunnen. Picasa schrijft er dit over:

 

5891d26437a58-Naamloze_personenalbum.PNG

 

Wanneer je ingelogd bent met je Google account, dan open je een map met de naam Naamloze persoon en daarna dubbelklik je in het rechter paneel bovenaan op <Naamloze persoon>.

Dan wordt het adresboek van Gmail geopend en kun je kijken of die persoon bij je contactpersonen staat. Wanneer je dan in de lijst met contactpersonen dubbelklikt op die contactpersoon, dan heeft die persoon een naam gekregen en is hij niet meer naamloos.

Ik ben er alleen nog niet achter hoe ik iemand een naam kan geven, wanneer die persoon geen e-mailadres (meer) heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, porrelaar zei:

Ik ben er alleen nog niet achter hoe ik iemand een naam kan geven, wanneer die persoon geen e-mailadres (meer) heeft.

 

En daar ben ik nu ook achter. Het leek per se te moeten via het adresboek van Google. Ik heb daarin dus gewoon een nieuwe contactpersoon aangemaakt, waarbij ik enkel de naam heb ingevuld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.