Ga naar inhoud

Oud spel draaiende krijgen op windows 10


Poetje

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik probeer Safecracker (1997) draaiende te krijgen op windows 98 (second edition) via VirtualBox en Scifi display doctor. 

Bij het opstarten van het spel knippert de muiscursor. Na ongeveer 1/2 minuten blijft het spel hangen.

Zijn er mogelijkheden om dit te verhelpen of is dit spel simpelweg te oud?

Graag wat tips van mensen,

Groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Passer,

Bedankt voor je snelle antwoord. Was inderdaad een foutje, kreeg die andere vraag niet meer verwijderd.

Als ik met de rechter muisknop klik op de exe van het spel zie ik deze keuze echter niet staan. 

Alleen open, send to, cut, copy, create shortcut, delete, rename en properties. Bij properties kan ik ook niks vinden wat betreft compatibiliteit.

Kijk ik verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Poetje,

 

je doet het toch in verkenner vermoed ik? (je re-klikt toch niet op een snelkoppeling?)

 

als ik op gelijk welke exe (in verkenner dus) rechts klik, krijg ik deze mogelijkheden - vergelijk eens met jouw Engelse versie?Plaatje.jpg.83067a2375bac24d3ea760fac50ddda4.jpg

(moet er normaal toch bij staan... ?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k snap het - er staat blijkbaar geen onderdeel 98 meer - weet ik nu ook weer (terug) :xd:

 

(tussen () : wat zou je er van denken dat ik alleen je beginpost laat staan, gezien de rest eigenlijk naast de kwestie is?  - euh: is geen must hoor, ' t mag van mij ook blijven staan, maar 'k heb het idee dat het voor komende lezers makkelijker is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf weinig ervaring met VirtualBox. Wel eens gebruikt, maar niet met WIndows 98 SE.

 

Dat de combinatie VirtualBox met Windows 98 SE een lastige is weet jij al. Je gebruikt immers niet voor niets SciTech Display Doctor.

Maar lees het volgende topic eens door: https://forums.virtualbox.org/viewtopic.php?f=6&t=32989

Daarin lees je meer over de benodigde instellingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.