Ga naar inhoud

Acrobat Reader DC


Mayo

Aanbevolen berichten

Telkens ik een pdf-document open krijg ik een scherm waarin ik moet kiezen voor een kleurenthema (donker of licht). Kan ik dit standaard instellen zodat ik dit scherm niet telkens moet wegklikken of invullen. Ik vind wel een scherm in het menusysteem om dit aan te passen, maar is geen standaardinstelling want systeem blijft het vragen. Alvast bedankt voor een antwoord. Acrobat kleurenthema.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open Acrobat Reader en ga via de menubalk naar Bewerken en dan Voorkeuren.

Klik onderaan bij de categoriën op toegankelijkheid.

Controleer of de instellingen staan zoals op de afbeelding.

 

589ae69c1de04_Adobereader.thumb.jpg.e5700056512144077e4b8d2901f8d948.jpg

 

Als je wijzigingen aanbrengt, klik dan op OK om deze op te slaan en sluit Adobe Reader.

 

Open daarna een pdf document en kijk of het is opgelost.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,
Ik heb de instellingen nagekeken en die staan perfect identiek aan degene die je voorstelt.  Ik heb er totnogtoe dan ook nog niets in gewijzigd, maar ik heb de indruk dat er vanzelf iets is veranderd.  Het keuzescherm verschijnt nu enkel bij het openen van een eerste pdf-document, zolang ik dit niet sluit kan ik bijkomende pdf's openen zonder dat het keuzescherm verschijnt.  Voorheen kwam dit steeds bij elke opening van een pdf, ook al stond er nog een of meer open.  Daar kan ik nog mee leven, maar ik vind het wel vreemd dat dit nu ineens anders is.  Het viel mij wel op dat het systeem bij de opening van de eerste pdf mij nu vroeg op de standaardapplicatie te kiezen voor het openen van pdf's,  Misschien heeft het daarmee iets te maken?  Ik zal wel ondervinden wat dit in de toekomst gaat doen, alleszins bedankt voor de info.  Mocht er toch nog ergens een instelling zijn om dit keuzescherm ook niet bij het eerste pdf-document te laten verschijnen, laat het maar gerust weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is voor mlij ook de eerste keer dat ik dit probleem tegenkom.

Er is nog iets wat je kan proberen en dat is Adobe reader opnieuw installeren.

Verwijder Adobe Reader via het configuratiescherm - programma's.

Ruim daarna het register op met CCleaner.

 

Download CCleaner (als je het nog niet hebt).

Installeer het (Vink alle aangeboden extra's uit bij de installatie) en start CCleaner op.

 

Klik in de linkse kolom op “Register” en vervolgens op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

 

Installeer daarna Adobe Reader opnieuw vanaf deze pagina.

Vink de optionele aanbiedingen uit en klik op de knop nu installeren.

Volg verder de instructies die op het scherm verschijnen.

 

Open na de installatie een pdf bestand met de standaard instellingen van Adobe Reader.

Wat is nu het resultaat?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Bedankt voor de tip, maar al die handelingen ga ik echter voorlopig niet toepassen.  Het is tenslotte maar een klein euvel, waarvan ik dacht dat de oplossing iets eenvoudig was.  Wellicht is dit euvel dan ook verdwenen bij een volgende update.  Ik zie later nog wel.  Alleszins toch bedankt voor de info, tijd en de moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mayo: dit lijkt moeilijker dan het is - het komt er op neer:

- adobe reader verwijderen (via configuratiescherm: zie bericht Kweezie)

- Ccleaner de boel laten opkuisen (ook een fluitje van een cent)

- adobe reader opnieuw in stalleren.

 

je ondervindt er geen moeilijkheden bij hoor  (en je steekt er weer wat van op)

Maar uiteindelijk: jij bepaalt wat je wel wil, durft, kan natuurlijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allen,

Ik ben momenteel aan opruimings- en reorganisatiewerken bezig in garage,werkhuis en zolder.  Dit slorpt heel wat tijd en energie op en is momenteel wat prioritair, ik ga Acrobat Reader later proberen in orde te maken, zodat ik dat op een rustige manier kan doen.  Eens zover, laat ik wel weten wat het resultaat is.  Bedankt en tot later.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.