Ga naar inhoud

Back-up Windows 10


Ineke

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Ik heb enkele dagen geleden al een berichtje gestuurd, maar door storingen bij Zeelandnet is het denk ik niet aangekomen.

 

Dus nu opnieuw: ik wil een dagelijkse back-up maken met bestandsgeschiedenis, en deze backup extern opslaan (USB-stick blijft verbonden).

Telkens als ik op "Nu Back-up maken" klik, stopt hij na enkele seconden. Er wordt niets gebackupt.

Kunt u mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je dat dagelijks doet, zou het best kunnen dat het zo snel verloopt als dat cirkeltje erover doet.

kan je checken aan het backupbestand of er inderdaad iets is bijgeschreven?

 

en overigens: 'usb-stick blijft verbonden' is een foutieve handelwijze.

een backup die verbonden blijft met de bron, is hooguit een kopie, en géén backup.

een backup bewaar je los van de bron, liefst in tweevoud, en nog liever op andere locaties dan waar de bron zich bevindt.....!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als bestandsgeschiedenis is ingeschakeld zie je op welke hardware wordt gebruikt en hoeveel vrije ruimte je hebt.

 

2017-03-12_08h59_11.png.4ae963ad239c25ecd8cbc530778846eb.png

 

Ga je naar de verkenner en open je in de inhoud van de stick zou je ongeveer onderstaande moeten zien. Wat is bij jouw zichtbaar?

 

2017-03-12_09h01_26.png.6896d81f1273b69e0d7e51f107808d34.png

 

kan je ook in je volgende bericht vermelden waarom je bestandsgeschiedenis wil gebruiken want er is nog andere software op de markt die ook eenvoudig(er) en beter werkt dan bestandsgeschiedenis. Alle bestanden worden bewaart in één archiefbestand, indien het beschadigd geraakt kan je dus geen enkele gegevens meer herstellen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie, Clarkie. Ik ken alleen de Backup mogelijkheid van W10, vandaar mijn keuze.

Maar als je een beter en eenvoudiger programmaatje kent, wil ik dat graag uitproberen. Zou je me dat willen geven?

Dan laat ik de W10 Backup voor wat hij is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet natuurlijk niet wat jij zelf wil. Je hebt synchronisatiesoftware die er voor zorgt dat bestanden in twee mappen synchroon blijven.

Voorbeeld: je hebt een map met tekst documenten op je computer en diezelfde map ook op je stick. Pas je een bestand aan in één van die twee mappen dan kan het bestand ook automatisch aangepast worden in de andere map. idem als er in een map een nieuw bestand geplaatst wordt kopieer je dat bestand ook automatisch naar de andere map.

Een heel handig systeem dus om je eigen persoonlijke bestanden synchroon te houden op twee verschillende gegevens dragers, ook in de cloud, en bovendien zijn die bestanden direct bereikbaar/ beschikbaar.

 

Software die je er o.a.  voor kan gebruiken (klik er telkens op):

 

Allway sync  is in het Nederlands te gebruiken. De gratis versie vindt je op die website via de blauwe knop Download. Handleiding vindt je hier. deze software is heel gemakkelijk in gebruik ik zelf ook.

 

Syncbackfree  ook in het Nederlands te gebruiken. Handleiding (door schoonepc).

 

Freefilesync is ook aanwezig in het Nederlands. handleiding.

 

Dropbox

 

Onedrive

 

Google drive

 

 

Een andere mogelijkheid is dat je een back-up wil maken van eigen bestanden, mappen, partities of harde schijf die niet telkens gesynchroniseerd worden. Het betreft ook een archiefbestand waarin je bestanden zomaar niet te openen zijn. 

Zo kan je bijvoorbeeld een back- up maken van je systeempartitie ( waar Windows op staat). Draait Windows in de soep zet je die back- up terug en je hebt weer een goed draaiende Windows.

 

Mogelijke software met handleiding:

 

 

 

 

 

aangepast door droske
Link naar NL handleiding voor SyncBackFree vernieuwd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.