Ga naar inhoud

datumprobleempje


allardvogelzang

Aanbevolen berichten

Beste mensen, 

 

Al veel geleerd van jullie, maar nu toch een dingetje waar ik niet uitkom.

 

Ik heb een sheet met plm. 10.000 regels, met daarop verwerkt nummers, namen, data en div. gegevens wat er op een bepaalde datum is gebeurt. Die gegevens zijn niet interessant, maar wel de nummers/namen en de data

 

De nummers (zie bijlage) zijn gekoppeld aan de namen, die ik wegens privacy niet deel. Op verschillende, soms opeenvolgende, data zijn opdrachten uitgevoerd. Die gegevens zijn dus niet belangrijk. Ik wil wel weten hoe vaak aan een opdrachten is gewerkt, maar de tijdsduur maakt niet uit. Ik wil dus alle opeenvolgende data per persoon als een melding zien. 

 

Nummer 14167 = 3 keer

Nummer 13959 = 1 keer

etc.

 

Is het mogelijk om op de een of andere manier die opeenvolgende data als één melding te krijgen?

 

Ik hoor graag van (één van) jullie!

vb.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Nummer 14167 = 3 keer
Nummer 13959 = 1 keer

Dat lijkt mij niet te kloppen, of je wil iets anders berekenen dan uit je bericht blijkt.

 

Typ in D1 en E1 respectievelijk:

=ALS(AANTAL.ALS(A$1:A1;A1)>1;"";A1)
en
=ALS(D1="";"";AANTAL(ALS(A$1:A$100=A1;B$1:B$100)))

en kopieer die formules naar beneden in de kolommen D en E.

De formule in D1 moet worden ingevoerd via CTRL-Shift-Enter, vergeet dat niet!

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, alpha zei:

Nee, 14167 moet volgens jouw gegevens 4 x zijn.

Nee, 14167 is in totaal 4 dagen bezig geweest, maar op twee momenten. Die twee momenten zijn voor mij van belang. Niet het aantal dagen. 

 

Dus: 14167 is 2x2 opeenvolgende dagen bezig geweest. Dat zijn dus twee momenten. Die opeenvolgende data, in dit geval 6 en 7 januari en 18 en 19 januari, wil ik dus als twee momenten zichtbaar hebben. De opeenvolgende data moeten dus gefilterd worden.

 

In de bijlage heb ik jouw formule in kolom D staan, die werkt. In kolom E heb ik staan wat ik wil hebben, die formule die je me eerder gaf, geeft 23 aan (?)

vb1.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, allardvogelzang zei:

de formule die je me eerder gaf, geeft 23 aan (?)

Nee! Maar ik was niet duidelijk met de celweergave. Ctrl-Shift-Enter is van toepassing voor E1 en onderliggende cellen, niet voor D1.

De formule in E1 moet worden ingevoerd via CTRL-Shift-Enter, vergeet dat niet!

 

Ik had je vraag anders begrepen dan ik ze beantwoordde.

Als anderen nog niet eerder een oplossing hebben gegeven, zal ik vanavond naar je 'nieuwe' opgave kijken.

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zulke dingen vergen altijd veel meer tijd dan je vooraf denkt (bij mij toch).

Het is natuurlijk ook mogelijk om het resultaat aaneengesloten te presenteren, zonder lege cellen

(moet je zelf eens proberen, je zult zien dat dat lastiger is dan je denkt, hoewel er niet zo veel voor hoeft te veranderen).

Maar ik weet niet of je dat wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.