Ga naar inhoud

Geen ethernet verbinding


Aanbevolen berichten

Ik stel vast dat je twee antivirus programma's naast elkaar gebruikt:  360 Total Security en

McAfee

. Dat mag niet.

Verwijder één van beide. Persoonlijk ben ik van geen van beide een fan, maar dat is een persoonlijke mening. Je Ethernet probleem is echter niet de oorzaak van de combinatie van die twee AV's.

Specifiek gericht naar je Ethernet probleem:

  • Moest je McAfee behouden, schakel dan die firewall eens (tijdelijk) uit.
  • Is de netwerkkabel (UTP) rechtstreeks met de Telenet modem verbonden of zit er nog een router of switch tussen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Na verwijdering van 1 vd 2 antivirus programma's heb ik de firewall uitgeschakeld.

Dit heeft echter geen invloed op de verbinding, er is dus niets veranderd.

 

Ik heb op het internet een afbeelding gevonden die gelijkaardig is aan mijn aansluiting.

De UTP kabel is rechtstreeks verbonden met de telenet modem, als ik me niet vergis.

Er zijn alleszins geen extra apparaten/switches aanwezig.

 

sidenote: Toen ik deze verbinding met een andere laptop maakte, werkte dit zonder problemen.

1433830999353.png.9d288cef2544b3e77523a49ecb6f21db.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga eens naar apparaatbeheer / netwerkadapters.

Klik met rechts op de Ethernet adapter en klik op Installatie ongedaan maken.

Herstart de computer.

 

Zet de Telenet modem ook eens een tiental seconden zonder stroom en geef heb nadien de tijd om volledig opnieuw op te starten (zie ledjes).

Herstart nogmaals de computer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je Wifi adapter uit.

 

Ga naar het Netwerkcentrum / Adapterinstellingen wijzigen.

Klik met de rechter muisknop op je Ethernet adapter en kies Eigenschappen

Scroll naar beneden dubbel klik op Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4). Deze moet aangevinkt zijn.

Open de Eigenschappen van dit Protocol en selecteer  Automatisch een IP-adress laten toewijzen & Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen.
Klik op OK en nogmaals op OK

Werkt het nog niet, LAN kabel er uit en er weer in.

Werkt het nog niet, open Opdrachtprompt (Administrator) via een rechter muisklik op START.
Typ: "ipconfig /release" druk op enter
Typ: "ipconfig /renew" druk op enter
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al de instellingen stonden al goed dus ben ik direct overgegaan naar het CMD gedeelte.

daarbij krijg ik volgende error berichten:

 

C:\WINDOWS\system32>ipconfig /release

Windows IP Configuration

An error occurred while releasing interface Ethernet : Er is nog geen adres verbonden met het eindpunt van het netwerk.

No operation can be performed on Bluetooth-netwerkverbinding while it has its media disconnected.

C:\WINDOWS\system32>ipconfig /renew

Windows IP Configuration

An error occurred while renewing interface Ethernet : unable to contact your DHCP server. Request has timed out.
No operation can be performed on Bluetooth-netwerkverbinding while it has its media disconnected.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had eerder al opgemerkt dat er een probleem is met de installatie van Cumulatieve update Windows 10 Version 1607 voor x64-systemen (KB4015438).

Hopende dat dit geen rechtstreeks verband zou houden met je probleem heb ik een aanpak daarvan uitgesteld. Laten we dit probleem nu dan toch maar aanpakken. Misschien draagt dat bij tot de oplossing van je Ethernet probleem.

Download daarom dit msu bestand en voer het daarna uit nadat je je beveiliging hebt uitgeschakeld.

 

Hopelijk heeft de zware malware gerelateerde geschiedenis van je pc geen hand in je probleem.

 

Laat eens weten of de installatie van die update gelukt is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De installatie is inderdaad gelukt.

 

Open Opdrachtpromp (Administartor)

Type ping 192.168.0.1 en druk Enter.

Toon eens een afbeelding van het resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.