Ga naar inhoud

WDBY8L0020BBK niet herkent


ruud

Aanbevolen berichten

Deze schijf was een geschenk met allerlei foto's op van onze laatste vakantie die een vriend in de US voor me maakte, net voor ons vertrek nu hier thuis wordt deze schijf niet herkent door de computer, als ik ze aansluit hoor ik de bekende bieb en voel ik dat de schijf draait, ook lichtje brandt.

Wat kan er fout zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het volgende:

 

Stap 1:
Open een Opdrachtregel met Administrator rechten en typ het volgende:

  • diskpart
  • automount scrub
  • exit


De error zal nu m.i. niet meer voorkomen.


Stap 2:
Er is ook een tool USB Drive Letter Manager beschikbaar welke je waarschijnlijk uit de problemen kan helpen.


Stap 3:
Voer eens het volgende uit:

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@ECHO OFF
IF EXIST %UserProfile%\desktop\log.txt DEL /Q %UserProfile%\desktop\log.txt
ECHO Reconfigure Services>> %UserProfile%\desktop\log.txt
FOR %%S in (
"ShellHWDetection"
"wudfsvc"
) DO (
>>%UserProfile%\desktop\log.txt (
ECHO %%S
SC CONFIG %%S start= auto
SC START %%S))
START notepad %UserProfile%\desktop\log.txt
Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixservice.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.  
Rechtsklik → fixservice.batAls administrator uitvoeren


Herstart je pc. Kijk of het probleem nog is of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak eens een printscreen van schijfbeheer.

Schijfbeheer bereik je snel in Windows 8 en 10 via de Windows en X sneltoetsencombinatie.

In het snelmenu dat je krijgt klik je dan op schijfbeheer. Zorg dat al je schijven en partities in beeld zijn, maak er dan een printscreen van en plaats die in je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie een schijf staan (1862.98gb) zonder schijfletter, dat zal de bewuste schijf zijn neem ik aan. Echter staat er ook 100% vrije schijfruimte.....dat betekent dat er geen bestanden op aanwezig zijn.

Als je er met de rechtermuisknop op klikt kan je dan via het menu dat je dan krijgt een schijfletter aanmaken?

Heb je meer info over die schijf? Over hoe die bestanden er op geplaatst zijn? Via welk besturingssysteem? .......?

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik rechts klik, dan kan ik alleen volume verwijderen selecteren, de rest is niet toegankelijk.

Had ik zelf niet zo gezien aangezien er maar 1862GB beschikbaar is, dacht ik de rest zijn de foto's.

De schijf is het type dat ik aangaf in de topic naam, werden er met drag en drop opgezet met windows 10.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.