Ga naar inhoud

W7 enkel klassiek thema


spike666

Aanbevolen berichten

Ik kan bureaubladthema's niet meer aanpassen. enkel nog windows klassiek

 

Op bureablad, rechtsklik en kies "aan persoonlijke voorkeur aanpassen"

Dan kom je op een blad waar je thema's kan kiezen.

Daar kan ik enkel nog windows klassiek en oudere thema's kiezen, de andere (windows7 en aero-themas) staan er nog maar in grijswaarden en kan ik niet meer selecteren.

 

Als ik onderaan op problemen oplossen klik krijg ik volgend bericht. Zie bijlage.

 

Verder worden snelkoppelingen die vastgemaakt zijn aan de taakbalk niet meer getoont( enkel als ze actief zijn)

En ook kan ik de pictogrammen op het bureaublad niet meer schikken zoals ik wil, bij iedere opstart staan ze terug waar de pc het wil.

 

Iemand enig idee wat er aan de hand is?

 

 

bureaublad.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download de portable (of installer) versie van 51a75cb870d4d-icon1348083463.jpgWindows Repair Free/Pro naar je bureaublad.
Klik op Reboot to Safe Mode

Start Windows Repair Free/Pro opnieuw.
Klik op het tabblad Step 4:Optional (System File Check).
Klik op Do It.

Klik vervolgens op Step 5: Backup.
Maak een registerbackup en een systeemherstelpunt.

Klik dan op het tabblad Repairs.

Vink de volgende onderdelen aan:
01 - Reset Registry Permissions
03 - Reset Service Permissions
04 - Register System Files
05 - Repair WMI
10 - Remove Policies Set By Infections
14 - Remove Temp Files
26 - Restore Important Windows Services
27 - Set Windows Services To Default Startup
33 - Repair Performance Counters

Klik op Restart/Shutdown System.
Restart SystemStart Repairs.

Doe dit wanneer je System File Check uitgevoerd hebt:
Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log>%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt & start notepad "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download 56c58586553a6-f0554a4c1ed314ba-16x16.pngOpen Hardware Monitor naar bijvoorbeeld het bureaublad..

  • Pak vervolgens het ZIP-bestand met de naam "openhardwaremonitor-v0.7.1-beta.zip" uit.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op OpenHardwareMonitor.exe en kies voor de optie als administrator uitvoeren.
  • Klik bovenin het menu op File > Save Report en sla deze op bijvoorbeeld het bureaublad op.
  • Voeg dit rapport als bijlage toe aan het volgende bericht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stap 1:
Schakel de driverupdates uit.
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
'Geen stuurprogramma's via Windows Update

On Error Resume Next

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\DriverSearching\SearchOrderConfig",0,"REG_DWORD"

Message = "Er worden geen stuurprogramma's meer aangeboden via Windows Update!" & vbCrLf & "Om iets van deze wijzigingen te merken moet de computer opgestart worden!"

X = MsgBox(Message, vbexclamation, "Geen stuurprogramma's via Windows Update aanbieden")

Set WshShell = Nothing


Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je: nodriverfix.vbs.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.  Rechtsklik → nodriverfix.vbsOpenen

 

Stap 2:
Download de 5617643c1de01-37f9009069b39249-16x16.pngAMD Clean Uninstall Utility naar bijvoorbeeld het bureaublad.

  • Klik met de rechtermuisknop op amdcleanuputility.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vervolgens verschijnt er een venster me de mededeling dat alle drivers en componenten verwijderd zullen worden, klik hier op OK.
  • Het programma zal nu geminimaliseerd worden naar de taakbalk (systemtray).
  • Tijdens dit verwijderingsproces kan het scherm even flikkeren, dat is echter normaal.
  • Als dit proces gereed is verschijnt het volgende scherm.


56176528a7e93-AMD-uninstall-tool-1.png

  • Klik hier op de knop View report, sla het kladblokbestand op bijvoorbeeld het bureaublad op als AMD-rapport.txt.
  • Klik vervolgens op Finish om dit venster te sluiten.
  • Nu verschijnt het scherm met de mededeling dat het systeem opnieuw opgestart moet worden, klik hier op Yes.
  • Voeg na de herstart het rapport (AMD-rapport.txt) als bijlage toe aan het volgende bericht.


Stap 3:
Surf naar 5617643c1de01-37f9009069b39249-16x16.pngAMD toe en klik en op Automatically Detect and Install Your Driver

Link naar reactie
Delen op andere sites

het volgende rapport

 

ik ga nu verder met stap3

AMD rapport.txt

 

shit, terug naar af.

 

na stap 2 zag alles er veelbelovend uit, ik kon aero thema weer kiezen en het marcheerde. schermresolutie was wel nog niet hoog genoeg.

 

echter na stap 3 en heropstart was alles weer windows klassiek. en kan ik de andere niet meer kiezen.

 

in bijlage nog een amd rapport van na de installatie

AMD rapport2.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de hardwaredatabase staat de volgende info:

Quote

Probeer eens de driver voor de Windows 7 64bit en laat eerst de AMD Clean Uninstall utility uitvoeren.

aangepast door dorado
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.