Ga naar inhoud

2 de hd niet meer te zien.


Rob+65

Aanbevolen berichten

De Hd is goed maar de 3e en 4e poot op het moeder boord lijkt wel of die in een uit staan.

de hd uit geprobeerd extern en doe alles.

De hd aangesloten op de plaats van de DVD en dan ziet hij hem wel.

Er zitten ook geen fouten in de apparaten beheer,

dus ligt echt aan de 2 poorten op het moeder board.

wat kan ik er aan doen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met poot zul je poort bedoelen?

Heb je al eens eerder een harde schijf op poort 3 of 4 aangesloten gehad en werkten die poorten toen wel of is dit de eerste keer dat je die poort(en) gebruikt?

 

Ik ga er voor het gemak van uit dat het om SATA poorten gaat en dat jij 4 SATA poorten op het moederbord hebt, waarvan poort 3 en poort 4 het niet doen.

Ik heb dat zelf ook eens aan de hand gehad. Dat was bij de computer van mijn vriendin. Haar enige harde schijf was bomvol, dus ik besloot er een tweede harde schijf bij te plaatsen en daar al haar persoonlijke bestanden naar toe te verhuizen. Na monteren van die tweede harde schijf was die niet zichtbaar in de verkenner en ook niet in schijfbeheer. Kapot? Kon niet. Ik had die schijf thuis gecontroleerd en leeggemaakt.

Ik nam een kijkje in het BIOS en warempel, die SATA poort was uitgeschakeld (disabled) in het BIOS. Ik selecteerde die schijf, zette hem op Enabled (Ingeschakeld) en toen werd hij wel zichtbaar in de Verkenner en kon ik haar persoonlijke bestanden gaan verhuizen.

 

Het ging toen om een Dell pc, maar misschien is dat niet van belang. Ga dus even controleren in het BIOS of die SATA poorten misschien uitgeschakeld zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het vreemde was hij zag de HD wel in de bios dus er was niets stuk.

en er bleek ook niets uit te staan alles stond goed.

gisteren er mee naar een kennis geweest die er nog iets meer van weet als ik.

en die heeft gekeken.

en dit was de enigste op lossing. 

en hij doet het weer.

Het is verholpen.

Een fout in Windows moest een sleutel weg halen.

En daar na gaf hij op Windows herstellen.

Moets Windows er op nieuw op met behoud van eigen spullen.

Nou ben er klaar mee haast alles er op nieuw op zetten office heeft hij er af gegooid.

Al mijn post weg natuurlijk.

en noem maar op wat allemaal al niet meer.

Dus bezig de email adressen terug te zetten.

Bij mozilla Thuderbird zette hij ook gelijk al mijn contacten gelijk terug dat vond ik wel prettig.

 

Dus bedankt voor de hulp die je geschreven had.

Goed weekend verder.

Groeten Rob.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Rob+65 zei:

Ik zie niet hoe ik de topic moet sluiten dat het over is.

die optie is er sinds de nieuwe forumsoftware niet meer.

'k doe het later even voor je, maar misschien dat Porrelaar nog even iets kwijt wil.

 

(als ik het allemaal lees: spraken we hier wel over een legale windows? - want een herstel met-behoud-van-instellingen waarbij bv Office verwijderd wordt... mmm... lijkt me  raar...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is herstel met behoud van persoonlijke bestanden uitgevoerd: https://www.asus.com/nl/support/faq/1013063

 

Word bestanden, foto's, video's en muziek blijven dan bewaard, maar alle programma's die je zelf hebt geïnstalleerd, moet je daarna opnieuw installeren. Het is dus normaal dat Rob daarna Microsoft Office opnieuw moest installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k ben al mee - 'k wist wel dat er een clean install was, ook een herstel-install (met behoud van instellingen), maar kende de derde mogelijkheid (eigenlijk een soort clean-install, maar mèt behoud van je eigen data alleen) dus niet. (nu: bij mij speelt het ook geen rol gezien ik eigen data (ook Mijn Documenten) steeds op een niet-C-partitie bewaar.)

 

Weer wat bijgeleerd :)

 

(en dus is mijn vorige bedenking van gisteren hiermee ook achterhaald... - dank je Porrelaar !)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over "Deze pc opnieuw instellen" (waarbij je ervoor kunt kiezen om je eigen bestanden te behouden) heeft clarkie een uitgebreide handleiding geschreven, die onlangs nog is aangepast door droske:

Rob+65 heeft die vorm van herstel uitgevoerd. Of dat ook echt de enige manier was om zijn probleem (een tweede harde schijf werd niet gezien) op te lossen is nu niet meer te achterhalen. Misschien was dat zo, misschien niet. Maar in ieder geval is het probleem voor Rob nu wel opgelost, al had hij daarna wel flink wat werk om al zijn programma's weer te installeren. Bovendien is hij zijn e-mails kwijt.

Voor de toekomst zou hij kunnen overwegen om regelmatig een back-up te maken van zijn e-mail, waarvoor hij de volgende artikelen zou kunnen raadplegen:

1. https://www.windows-helpdesk.nl/email-overzetten-naar-nieuwe-computer/

2. http://www.mailstore.com/en/mailstore-home-email-archiving.aspx

 

Ook zou Rob nadat hij al zijn favoriete programma's weer geïnstalleerd heeft, een image kunnen maken, zodat hij in de toekomst bij problemen dat image terug kan zetten.

Daar bestaan tal van programma's voor, zowel gratis als te betalen.

Twee voorbeelden van gratis programma's (klik erop voor de handleiding):

EaseUS Todo Backup Free

Macrium Reflect

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mijn is dus met behoud geweest van persoonlijke in stellingen.

Plaatjes documenten en alles staar er nog op.

Bedankt Voor alle hulp.

En ik zal ze ket eens kijken op de site Die er beschreven staan.

Zal ik zeker bekijken voor een image te maken.

nog maals allemaal hartelijke dank .

groeten Rob.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.