Ga naar inhoud

Sophos antivirus is er plots mee opgehouden.


Aanbevolen berichten

De verwijzingen naar Sophos werden ook grotendeels opgeruimd.

 

28 minuten geleden, Bektronics zei:

-De tool van Esett "AVremover" bied uitkomst, deze geeft de plaats weer waar ZoneAlarm antivirus zich bevind en bied zich aan om dit te verwijderen (Dit heb ik nog niet gedaan om je logje niet te beïnvloeden)

Probeer die tool maar uit en laat dan weten wat het resultaat is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste  Kweezie Wabbit.

 

Je weet dat ik momenteel nog steeds ZoneAlam Firewall en ZoneAlarm Antivirus draai op mijn desktop.

Ik was benieuwd hoe de anti virusscanner van ZoneAlarm zijn werkt wel deed, dus ff proberen maar, en ik moet zeggen dat ik verbaast was hoe degelijk hij wel zijn job uitvoerde.

Zo heeft hij nog en Trojaan gevonden, verborgen in een mp3 die Sophos steeds over het hoofd heeft gezien zelf al had ik met Sophos dezelfde mp3 vroeger al meermaals gescand.

Dus in principe is deze scanner nog zo slecht niet zou ik zeggen. Ik weet niet of jij ervaring hebt met deze anti virusscanner van ZoneAlarm, maar bij deze weet je weeral iets meer over zijn prestaties, en dat voor een freeware !! :toppie-bord:

 

Zal nu alles eens verwijderen en de Essett AVremover er op los laten en proberen om Sophos opnieuw te installeren. Ik laat je weten hoe het verder vordert en wat mijn bevindingen zijn,

maar dat is niet meer voor vandaag, sorry.

Tot later en alvast bedankt voor je reeds aangereikte hulp. :thankyou-bor:

 

MVG

Dré

Bektronics 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Bektronics zei:

Dus in principe is deze scanner nog zo slecht niet zou ik zeggen. Ik weet niet of jij ervaring hebt met deze anti virusscanner van ZoneAlarm, maar bij deze weet je weeral iets meer over zijn prestaties, en dat voor een freeware !!

Freeware is zeker niet minderwaardig aan betalende programma's.

Voor elk te betalen programma zijn er gratis alternatieven die even goed en soms zelfs beter presteren.

De kunst is om ze te vinden :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste Kweezie Wabbit en andere topic gebruikers.

 

Na lang zoeken en proberen heb ik het antwoord gevonden op mijn opening topic.

Hoe kan ik Sophos opnieuw installeren na een installatie van Zone Alarm antivirus te hebben gemaakt.

Bon, ik ben als volgt te werk gegaan:

-Eerst met REVO Uninstaller het programma Zone Alarm Home volledig verwijderen. De anti virus van Zone Alarm laat nog sporen achter die je niet kunt zien of verwijderen met Revo Uninstaller.

-Vervolgens van Esset AV remover loslaten op je pc. Deze AV remover vind het verborgen bestand Zone Alarm anti virus. Klik dit aan en klik op verwijderen. Laat programma zijn werk doen.

-Vraagt op pc terug op te starten, doe dit.

-Nu even Ccleaner gebruiken om al de rommel nog op te kuisen alsook het register. Maak alles schoon.

-Laat nog even Free Register Cleaner los op je pc en verwijder alles wat deze nog vind.

-Sluit af en start pc terug op. Alles is nu clean en je zult een verwittiging zien rechts onderaan je scherm dat er geen anti virusscanner meer op je pc zit.

-Ga naar het Sophos exe bestand (vind je op hun site) en klik hierop. Voer de installatie uit en wacht tot alles uitgepakt en geïnstalleerd is.

-Sophos werkt nu weer zoals voorheen en doet zijn job zoals het hoort. Waarschuwing rechts onderaan zal verdwenen zijn.

-Sluit pc nogmaals af en start terug de pc op.

-Bij mij werkt alles nu terug zoals voorheen. Sophos is geïnstalleerd en werkt.

 

Toch heb ik Sophos er terug afgegooid van mijn pc. Ik heb de indruk dat Zone Alarm anti virus nog betere resultaten geeft dan Sophos en ook minder geheugen afsnoept.

Maar wie het toch bij Sophos wil houden en problemen had, zie hierboven mijn oplossing.

 

Alvast veel suc6 iedereen en bedankt voor de info's die gegeven werden.

Tot de volgende

Groeten

Dré

Bektronics

 

Dit topic mag voor mij afgesloten worden indien hierop geen vragen meer komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het delen van de oplossing.

Nog enkele nuttige links hierbij.

 REVO uninstaller en de  Handleiding Revo Uninstaller

De Eset AV Remover kan je hier downloaden.

De handleiding met downloadlink voor CCleaner.

De Free Registry Cleaner kan je hier downloaden.

 

Als jij hier niets meer aan hebt toe te voegen, kunnen we het topic afsluiten.

 

aangepast door kweezie wabbit
Tikfout verbeterd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kweezie Wabbit.

 

ik heb hieraan niets meer toe te voegen, bedankt om de links van de programma's en de handleidingen nog even in de verf te zetten.

Hopelijk hebben andere gebruikers hier een goed voorbeeld aan.

Ik zeg altijd " 't Is nie moeilijk, 't Is gemakkelijk " als je het weet natuurlijk. :)

Groetjes nog en eventueel nog eens tot later, ik blijf af en toe wel eens kijken op jullie site en als ik kan helpen dan graag natuurlijk.

MVG

Dré

Bektronics

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.