Ga naar inhoud

Sophos antivirus is er plots mee opgehouden.


Aanbevolen berichten

De logjes zijn OK.

Malware is mooi opgeruimd.

 

Download Delfix by Xplode naar het bureaublad.

Indien de link naar Delfix niet werkt, probeer het dan met deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

 

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet nu vinkjes voor de volgende items:

  • Remove disinfection tools

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Met Delfix worden alle gebruikte tools verwijderd van de PC.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.

 

Herstart de pc en probeer dan de nieuwe versie van Sophos te installeren zoals hun medewerker heeft aangegeven.

Laat maar weten wat het resultaat is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kweezie Wabbit

Dat er geen malware op mijn desktop was, daar was ik al zeker van want ik scan regelmatig op deze dingen.

Wat heb ik nu ondernomen:

-Eerst heb ik ZoneAlarm anti-virus en ZoneAlarm Firewall verwijderd met RevoUninstaller.

-Daarna even met Ccleaner alles opgeruimd ook het register.

-Nog even manueel gekeken of er in Program Files niets achtergebleven was van ZoneAlarm. Dit bleek wel het geval en heb de map handmatig verwijderd.

-Nogmaals Ccleaner gedraaid.

-Daarna heb ik Delfix.exe binnen gehaald en Remove disinfectiontools aangeklikt en dan Run. Was op korte tijd gedaan en kwam niet veel tevoorschijn in het logje.

-PC opnieuw opgestart en dan de Sophos.exe gedownload.

-Sophos exe file uitgevoerd, file werd uitgepakt en scherm verscheen om te installeren.

-Op instal gedrukt en dan afwachten...........................maar nada kreeg een scherm "a la microsoft" en daar moest ik het mee stellen. (Zie bijlage)

 

Heb de moed opgegeven en heb terug ZoneAlam en ZoneAlarm anti-virus geïnstalleerd en dit werkt terug normaal.

Ik begrijp niet wat er nog in de weg zit om die verdoemde Sophos te kunnen installeren.

 

Heb jij soms nog tips in één van je schuiven zitten hierover?

Alvast bedankt.

 

MVG

Dré

Bektronics

5971fe49ae516_Schermafdruk2017-07-2114_34_22.thumb.png.da2626a860dfd37536fad8237469b46a.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Calvus.

 

Met Revo uninstaller heb ik wel ZONEALARM verwijderd en ZONE ALARM Anti-virus, omdat er maar 1 virusscanner op je pc kan draaien zonder conflicten met de andere.

Ik heb gemeld dat er GEEN auto-update van Sophos is. Voor de nieuwe Sophos moet je manueel de oude soft eerst verwijderen en daarna de nieuwe downloaden en installeren.

Sophos management communication system: hiermee bedoelen ze vast wel dat je nu via chat rechtstreeks in contact kunt komen met een medewerker van Sophos zelf, die je dan "bijstaat" met je vragen aangaande Sophos.:pcguru:

 

Lees toch nog eerst even voorgaande topics over dit probleem en wat er al gebeurd is om dit te verhelpen.:)

 

MVG

Dré

Bektronics

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/7/2017 om 14:55, Bektronics zei:

Beste Kweezie Wabbit.

 

Ik heb Sohos helemaal verwijderd van mijn systeem met behulp van Revo uninstaller.

 

 

Dus toch Revo Uninstaller?

Waarom die medewerker je Revo aanbeveelt snap ik dus niet, aangezien op hun eigen website iets helemaal anders staat!

Die medewerker raad je dus Revo aan, waarom schrijf je dan:

57 minuten geleden, Bektronics zei:

Beste Calvus.

 

Voor de nieuwe Sophos moet je manueel de oude soft eerst verwijderen ........

 

Tevens kan ik in geen van je berichten iets vinden waar je spreekt over Sophos AutoUpdate in je configuratiescherm?

Er is duidelijk een verschil tussen een "upgrade" en een "update".

Op 20/7/2017 om 16:23, Bektronics zei:

Beste vrienden.

......

Het is dus geen upgrade die bovenop de oude soft kan gezet worden.

 

Ook als je "manueel" alle software/mappen van Sofos zou verwijderen in "Program Files" (wat dus zeker niet aan te raden is) en er aldus géén spoor meer is van Sofos, blijven er nog resten/sporen achter in het Windows register!

Het is dus best mogelijk dat die een nieuwe frisse installatie in de weg staan.

Ben je daar echter niet in thuis, blijf er dan weg!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 64 bit van de onderstaande link.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST64.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Typ dan *sophos* in het zoekvak en klik op de knop bestanden zoeken.
  • Doe daarna hetzelfde maar klik op de knop zoek in register
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Bektronics zei:

Beste Calvus.

 

Met Revo uninstaller heb ik wel ZONEALARM verwijderd en ZONE ALARM Anti-virus, omdat er maar 1 virusscanner op je pc kan draaien zonder conflicten met de andere.

Ik heb gemeld dat er GEEN auto-update van Sophos is. Voor de nieuwe Sophos moet je manueel de oude soft eerst verwijderen en daarna de nieuwe downloaden en installeren.

Ja, Calvus, RevoUninstaller voor verwijderen ZoneAlarm home  en ZoneAlarm Anti-virus alsook voor Sophos. Maar is mij niet voorgesteld door de medewerker van Sophos.

Topics even goed lezen aub en dan reply.

By the way ---> WAAR IS JOU OPLOSSING VOOR MIJN PROBLEEM ??? :lol:

 

GRTS

Dré

Bektronics

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige bestanden die verwijzen naar sophos zijn tijdelijke tekstbestanden en tijdelijke bestanden van IE en ze dateren allemaal van 21 of 22 juli.

Weinig waarschijnlijk dat dit de oorzaak, is van het probleem maar we gaan ze toch verwijderen.

In het resister daarentegen staat het nog vol van verwijzingen naar Sophos.

Die gaan we ook proberen te verwijderen.

 

 

We gaan 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool (FRST64.exe) opnieuw gebruiken.

 

  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.

fixlist.txt

  • Dubbelklik op FRST64.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

 

 

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kweezie Wabbit.

 

Heb, zoals gevraagd, FRST64.exe nog even gedraaid, na de fixlist.txt in de betreffende map te zetten en FRST64 als administrator dan uit te voeren.

Hierbij vind je het .txt bestandje zoals je gevraagd hebt.

Fixlog.txt

 

Ik heb ook niet stilgezeten om naar een oplossing te zoeken.

Mijn bevindingen zijn de volgende:

-Er zijn nog restanten op de pc van ZoneAlarm Antivirus, zelfs na verwijdering van ZoneAlarm Home waar de antivirus een onderdeel van is.

-AntiMalwarebytes geeft ook nog conflict met de nieuwe installatie van Sophos. Zal dus ook volledig van de pc moeten verdwijnen.

-ZoneAlarm antivirus is redelijk diep verborgen op de pc en is, manueel, bijna onmogelijk om dit goed en juist te verwijderen.

-De tool van Esett "AVremover" bied uitkomst, deze geeft de plaats weer waar ZoneAlarm antivirus zich bevind en bied zich aan om dit te verwijderen (Dit heb ik nog niet gedaan om je logje niet te beïnvloeden)

 

Ik denk dat wanneer Esett AV remover de overgebleven bestanden kan verwijderen, en na een herstart van de pc, het wel mogelijk zou kunnen zijn om Sophos opnieuw te installeren.

De fout ligt NIET bij Sophos zelf, maar bij ZoneAlam antivirus en Antimalwarebytes.(Restanten die conflicten veroorzaken)

 

Ik wacht even je resultaat af en ga dit daarna toch even proberen als je dit een goede redenering vind.

Tot binnenkort.

 

GRTS

Dré

Bektronics

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.